Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kan detta vara möjligt?!?! (domän)

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag går till adressen:
www.fotoannonser.nu

så kommer jag till sidan:
www.datakretsen.com

Dessa två har helt olika IP adresser (ligger dock på samma server).

MEN några kompisar kommer till rätt sida när dom skriver in samma sak!!!

Går man in på
www.fotoannonser.nu/~fotoannonser
eller
www.datakretsen.com/~fotoannonser
så kommer man till rätt ställe.

Även http://www2.fotoannonser.nu (som har samma inställningar som www.fotoannonser.nu adressen) funkar.

Vad i helsike kan detta bero på?????

En kompis nämnde något om DNS, vad kan han ha menat? Hjälp behövs omgående!!!!!Vill inte att folk ska bli irriterade att komma till fel sida när dom ska till fotoannonser.nu!!!

Mvh,
Mathias

Var kommer ni om ni klickar där????

Det verkar vara något med min dator / uppkoppling. Andra verkar kommer rätt.

Har ni någon idé vad det kan bero på.....?

Har prövat tömma cache, starta om dator (har tilldelad adress), Stängt av och slagit på min router..... inget funkar.

Jag kommer rätt!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2003-11-25 15:22

Nu har jag inte grottat runt och kollat de olika DNS-servrarna men är det möjligen så att fotoannonser.nu som domän nyligen skapades / ändrades /flyttades?
I så fall så kanske vissa servrar helt enkelt inte har uppdaterat / rensat sina chaches och det är inget du kan gör något åt.

Khedron - dvs det är inte servern där sidan ligger som har gamla uppgifter i sin cache, utan den min internetleverantör har?

Isåfall förklarar det varför vissa tar sig in, men inte andra.

Förklara mer om du har tid och lust, alltid bra att lära sig saker

Tack för svaret förresten!

Hur ofta brukar dom uppdatera / rensa sitt cache?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2003-11-25 17:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av mathias
Hur ofta brukar dom uppdatera / rensa sitt cache?

Eftersom ingen ens vet vilken ISP du har, så är nog chansen att nån här kan ge ett korrekt svar ganska liten, eller hur? Ring/maila dom direkt och fråga.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2003-11-25 18:09

mathias: du förstod helt rätt, jag tror att själva servern där du har din domän är helt ok men attt DNS-data för domänen inte har slagit igenom överallt, tex hos din Internetleverantör (om det är en annan än den som pekar ut själv domänen).

Skall se om jag kan skriva ett kort inlägg om hur DNS fungerar. Återkommer.

Jag kommer till rätt sida om jag skriver in hela adressen med www men om jag skippar www så kommer jag till bholm.com eller rättare sagt jag kommer till fotosidan (adressen i adressrader ändras inte) men innehållet som visas är det från bholm.com

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-11-25 21:10

Jag hamnar också på bholm.com om jag inte skriver in www före fotoannonser.nu, så det kan ju behöva fixas till.
Och du mathias, håll igen lite med frågetecken och utropstecken, iallafall jag får uppfattningen att du mer eller mindre skriker fram dina frågor, och skrikande personer är jobbiga.

1
Bevaka tråden