Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Apple-butiker" även i Malmö och Göteborg

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2003-09-16 21:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av Olle@mac.com
Det finns en lokal som just nu har föntrena övertäkta, den ligger på Östra Hamngatan, i hörnet runt upp på gågatan ligger Bang & Olufsen - skulle vara ett ruggigt bra läge.

Olle

Såg den idag på lunchen och håller med om att lokalen är utmärkt, även i storlek. Tyvär får man betala rätt mycket för den också.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Schuckert
Såg den idag på lunchen och håller med om att lokalen är utmärkt, även i storlek. Tyvär får man betala rätt mycket för den också.

Som den journalist jag är så är det frestande att läsa mellan raderna att SOS-data kommer vara inblandad i VAR butiken hamnar annars hade du nog inte så säkert sagt att just denna lokal var dyr... ser fram emot den, speciellt om ni får vara med. För att göra den bedömningen, dvs. "lokalen är utmärkt, även i storlek." så kan man INTE stå ute på trotoaren, fönstrena är ju förtäckta. Kan man få en inbjudan på premiären

Olle

Senast redigerat 2003-09-16 23:39
  • Oregistrerad
  • 2003-09-17 10:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av Olle@mac.com
Som den journalist jag är så är det frestande att läsa mellan raderna att SOS-data kommer vara inblandad i VAR butiken hamnar annars hade du nog inte så säkert sagt att just denna lokal var dyr... ser fram emot den, speciellt om ni får vara med. För att göra den bedömningen, dvs. "lokalen är utmärkt, även i storlek." så kan man INTE stå ute på trotoaren, fönstrena är ju förtäckta. Kan man få en inbjudan på premiären

Olle

Men den typen av journalistik, Olle, så passar du ju bättre på Aftonbladet än på SVT;)
Det är väl ingen hemlighet att det är en dyr lokal, om det är den jag tänker på. Talar vi om det som var ett H&M?
Mig veterligen flyttade de för att det var för dyrt att vara kvar.

Hur som helst så är den lokalen helt fenomenal. Till och med så att den är bäst. Kosta vad det kosta vill.

Citat:

Skrevs ursprungligen av jamerson
Talar vi om det som var ett H&M?
Mig veterligen flyttade de för att det var för dyrt att vara kvar.

Lite osäker på vad som fanns där innan men jag tror inte att det var H & M. OM du kommer från Kopparmärra och går längs spårvagnsspåren ned mot Östra Nordstan så är det i första högra hörnet, dvs. där Kungsgatan är. OM lokalen är dyr så kanske det mer handlar om vilka marginaler man har på det man säljer.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-17 11:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av jamerson
Men den typen av journalistik, Olle, så passar du ju bättre på Aftonbladet än på SVT;)
Det är väl ingen hemlighet att det är en dyr lokal, om det är den jag tänker på. Talar vi om det som var ett H&M?
Mig veterligen flyttade de för att det var för dyrt att vara kvar.

Hur som helst så är den lokalen helt fenomenal. Till och med så att den är bäst. Kosta vad det kosta vill.

Hehe...Olle kör hårt undersökande journalistik
Faktum är att jag stod utanför Dubliners i väntan på lunch-date och tittade in i H&M:s gamla herrbutik i hörnet (nämnda lokal). Man kan faktiskt se rätt mycket genom de smala öppningar som finns i glaset. Fastighetsägaren är samma som vi har nu och de har redan frågat oss om vi vet någon som är intresserad.

Nädå, vi har inga planer på butik nuläget. Marknaden kan dock förändras över en natt, så alla fyra GBG-ÅF har nog haft djupa diskussioner om hur man gör när det blir "dags" att sätta ev. planer i verket.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-17 11:54

En annan hörnlokal som står tom är väl gamla antikvariatet på hörnet magasinsgatan-grönsakstorget? Kanske i minsta laget men grönsakstorget kommer ju att bli riktigt hett snart med tanke på pedagogen. Soft kvarter också. Jaja.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-17 12:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av pjutsi
En annan hörnlokal som står tom är väl gamla antikvariatet på hörnet magasinsgatan-grönsakstorget? Kanske i minsta laget men grönsakstorget kommer ju att bli riktigt hett snart med tanke på pedagogen. Soft kvarter också. Jaja.

Ledig hörnlokal i Göteborg = ännu en jävla Seven-Eleven.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Schuckert
Marknaden kan dock förändras över en natt, så alla fyra GBG-ÅF har nog haft djupa diskussioner om hur man gör när det blir "dags" att sätta ev. planer i verket.

Hmm... hur ska man tolka ordet "nog" ? Kanske du sitter inne med information som inte ska vara offentliga just nu... ja så är det nog Det kan ju vara vettigt om alla 4 går samman om detta och minskar riskerna. Har funderat lite över hur stödet från Apple ser ut, någon som vet ?

Olle

Ni kan väl ta Tre:s lokal när de konkar;) Den är jäkligt fräsch...

Nä, SOS-data ligger bra där ni ligger då jag bor i Gamlestaden.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-09-19 18:52

Nu är ombyggnaden i full gång i Malmö!
Kommer bli jättebra!

  • Medlem
  • 2003-09-19 20:18

Jaha och vad händer i Götet då?
Kommer nån att göra nåt..?
Vem?
När?
Var?
MacForum hoppas jag på!
Centralt absolut INTE på hisingen.
Tror att det är en nödvändighet att för en
gång skull visa upp sig för ALLA.
Folk vet ju inte var dom kan köpa och testa macintosh burkar,om man inte redan är maccer.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-19 23:33

Face it: Götet = öken. Öresund kommer att springa ikapp och förbi inom några år. Lika bra att flytta redan nu. Allvarligt.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-17 01:06

Vad händer? Dags att öppna i Göteborg nu! Någon som vet något nytt?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-25 14:35

Hallå!?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-25 14:44

Hallå. För ett par veckor sedan snackade jag med Marie på MacForum om just detta och hon menade småleende (?) ungefär att "Vi är en butik och vi säljer mac, så vem vet?"

Låter ju misstänkt. Och alternativen i götet är väl inte så många fler? Men jag vet inte vilken skillnad det skulle göra för butiken egentligen. Den funkar ju bra som den är.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-27 19:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av pjutsi
Hallå. För ett par veckor sedan snackade jag med Marie på MacForum om just detta och hon menade småleende (?) ungefär att "Vi är en butik och vi säljer mac, så vem vet?"

På tal om MacForum.. har bara varit där en gång, men finns det nån dyrare tillbehörsbutik? Helt oförsvarsbarar höga priser på de produkter jag kollade på..

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2003-11-27 19:10

Men det förstår ni väl att man inte kan öppna en butik i Göteborg. Då kan ju vem som helst stövla in.

  • Medlem
  • 2003-11-27 19:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av pjutsi
Hallå. För ett par veckor sedan snackade jag med Marie på MacForum om just detta och hon menade småleende (?) ungefär att "Vi är en butik och vi säljer mac, så vem vet?"

Hon ler väl alltid..?
Synd att dom inte hade Wacom brädor på lager...var i köptaget idag...men nu har jag sparat några tusen...för en stund...bra med butiker som har dålig lagerhållning när man är impulsköpare:rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2003-11-27 20:09

Jag blev idag riktigt trevligt bemött på Macforum för första gången. Tidigare har jag fått känslan av att de är lite "du-verkar-inte-kunna-bli-någon-storkund-så-vi-sparar-lite-på-servicen".
Men förhoppningsvis har det varit min attityd och inte deras servicekänsla som har brustit. Vad vet jag. Idag var det dock som sagt riktigt trevligt att gå in där:)

Bevaka tråden