Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fick G5 2GHz idag.

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag fick vi vår G5 dubbelpropp från Kullander i Malmö. Hoppas detta betyder att alla som har väntat inte behöver vänta så mycket längre.

När gjordes beställningen?

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2003-11-24 23:14

Fick oxå min idag *happy*.
Beställde den 7 juli så det tog ju bara styva 4 månader...

Vi beställde vår i slutet av Augusti, tror jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-24 23:41

Fascinerande hur apple kan agera på det vis de gjort med leveranserna av G5:orna. Till att börja med skulle man ju gärna vilja veta vad det är som berättigar AppleStore till de omgående leveranstider de ständigt har, med endast några dagars fördröjning.

Apple borde verkligen satsa lite mer på de "vanliga" återförsäljarna nu när de gör stora utspelanden i form av nya butiker på olika håll.

Tror de att en butik kan överleva i form av skyltfönster och reklampelare? De måste ju kunna leverera de varor de säljer inom rimlig tid också.

  • Medlem
  • 2003-11-25 01:27

Jag vet inte hur många kunder Apple förlorat pga av Apple Store, men jag känner till en åtminstone.

När man kan lägga en order hos Dustin på morgonen och ha det levererat efter lunch, så står det ganska klart att det finns en del ruttna äpplen i organisationen. Att Apple har lyckats hålla sina få procent har ingenting med skicklig marknadsföring eller bra försäljning att göra. Så mycket står klart. Dell hade gått i graven ganska omgående om de hade fungerat på samma sätt.

Dessutom borde de ha en garanti motsvarande Dells, om man vill betala för det. Apple Care ger ju inget mervärde förutom förlängd vanligt rutten garanti.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Hasse A
Fick oxå min idag *happy*.
Beställde den 7 juli så det tog ju bara styva 4 månader...

En liten fråga - är Panther förinstallerad?
bosse

  • Oregistrerad
  • 2003-11-25 11:06

Satan!!!!!! Fanns det folk som fortfarande inte fått sina G5'or?! "Min" G5'a fyllde 2 månader igår

Dom pratar om dual modellen, vilken pratar du om?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-25 12:43

Jag fick min Dual G5 för exakt en månad sedan nu.

Min kommer imorrn... eller övermorgon.... eller över-övermorgon... eller om tre till trehundra dagar som det verkar och känns. Ymf!

Dags att starta en stödgrupp för anonyma macoholiker i väntan på G5+2x2.
"Hej jag heter Kakazooka är 37 och har väntat i 42 dagar... jag har inte rört en peze på tjugoåtta veckor" (applåder)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-11-25 14:00
Citat:

Skrevs ursprungligen av Kakazooka
Dags att starta en stödgrupp för anonyma macoholiker i väntan på G5+2x2.
"Hej jag heter Kakazooka är 37 och har väntat i 42 dagar... jag har inte rört en peze på tjugoåtta veckor" (applåder)

Voila!
Allt finns på 99mac: http://99mac.se/forum/showthread.php?s=&threadid=29099

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2003-11-25 14:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av Bo Nilsson-Mäki
En liten fråga - är Panther förinstallerad?
bosse

Jodå!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-25 14:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas
Voila!
Allt finns på 99mac: http://99mac.se/forum/showthread.php?s=&threadid=29099

Det komiska med personerna som deltog i den där stödgruppen och som var först ut med att få sina Dual G5:or, är att de sedemera tänkt sälja (eller har sålt?) sina Dual maskiner. Nämner inga namn, men jag har iaf. sett annonser och mail som talar tydligt för detta.

De kanske hade hunnit bygga upp så höga förväntningar i väntan på sina maskiner att det inte alls kändes särskilt spännande när de väl kom?

Det kanske var stödgruppen som var grejen. När de väl fått datorerna lessnade de, det var ju stödgruppen de ville ha. Inte datorn.

Jaja, det är ju deras ensak. Inget jag skall blanda mig i. :rolleyes:

Senast redigerat 2003-11-25 18:09

Hehe....kanske finns en anledning dom dröjer att leverera.

Steve Jobs kanske tycker Macarna ska få samlarvärde och att man ska inte tro man kan köpa sig en G5 bara så där, lite grann som Ferrari där man undersöker kunden först om vilka Ferraris han har haft tidigare....

Vad vet jag, men det luktar lite åt det hållet.....

é de du holger? 24e!? jag fick min för över en månad sen

Citat:

Skrevs ursprungligen av Audiosponge
Idag fick vi vår G5 dubbelpropp från Kullander i Malmö. Hoppas detta betyder att alla som har väntat inte behöver vänta så mycket längre.

1
Bevaka tråden