Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En månad gamla nyheter av större dignitet än dagens diskussioner?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-24 15:29

Jag tycker att prioriteringsordningen på 99macs framsida är en smula bakvänd.
Jag har alltid uppfattat 99mac som ett diskusionsforum med nyhetsbevakning.

Senaste nyheter får all den exponering som kan önskas längst upp mitt på sidan. De senaste aktiva diskussioner finns däremot så långt ner (4 skärmdistanser ner i 1224x768) att man undra ibland om själva forumet är en liten bisyssla till nyhetstjänsten.
Det som drar ner forumets status på framsidan är från förra veckan upp till en hel månad gamla nyheter. Skall det verkligen vara så? Det känns som om det inte alltid har varit så, att vänsterspalten har en gång varit förbehållen forumet. Minns jag fel?

Det tar nästan lika lång tid att klicka sig till forumet och de senaste aktiva diskussionerna som att rulla ner till rubrikerna på framsidan. trist.

Ett alternativt är givetvis att ha:
http://99mac.se/forum/search.php?s=&action=showresults&getnew=true&searchid=407061 som startsida på 99mac, men hur snyggt är det?:confused:

Jag ser nyheterna som överordnade forumet.

Arvid tittar på ett nytt CMS-system som kommer förändra förstasidan rejält och ger helt nya möjligheter för redaktörerna.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-24 17:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Jag ser nyheterna som överordnade forumet.

Arvid tittar på ett nytt CMS-system som kommer förändra förstasidan rejält och ger helt nya möjligheter för redaktörerna.

Trevligt.. Men man kanske inte ska berätta för mycket om V.4..

Det blir roligare då

Nja, det där ingår egentligen inte i planerna för 4.0 men visst: jag är tyst från och med nu

1
Bevaka tråden