Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Litet racingspel för osx?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle verkligen behöva ett enkelt racinglir till mitt dasslock (233 MHz). Gärna 3D, men inget avancerat, datorn har ju bara några få meg videoram.

Ska vara enkelt och roligt

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-18 22:31

Jag fick ett spel som liknade super mario kart till mitt dasslock på 300mhz, med stenåldersfigurer. Vad hette det nu igen? Samma företag som Bugdom...

  • Medlem
  • 2003-11-18 22:34

Kör du X på den eller 9:an?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-18 23:05

Hett tips: Reckless Driving
Du kanske redan testat det, eller föregångaren Burning Rubber?

Citat:

Skrevs ursprungligen av William WM
Ska vara enkelt och roligt

Uppfyller lätt båda kraven. Ganska Reckless, när man tröttnat på att köra banorna på bästa möjliga tid så satsar man mest på att skaffa vapen och spränga snutbilar. Ett budget-GTA helt enkelt.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-18 23:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av hgus
Jag fick ett spel som liknade super mario kart till mitt dasslock på 300mhz, med stenåldersfigurer. Vad hette det nu igen? Samma företag som Bugdom...

Cro-Mag Rally

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-19 16:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av jonny R
Hett tips: Reckless Driving
Du kanske redan testat det, eller föregångaren Burning Rubber?

Uppfyller lätt båda kraven. Ganska Reckless, när man tröttnat på att köra banorna på bästa möjliga tid så satsar man mest på att skaffa vapen och spränga snutbilar. Ett budget-GTA helt enkelt.

Grymt kul! Jag får tacka för tipset!

Killen som gjort det höll tydligen på med ett ambrosiabilspel nu, verkar lovande!

Förresten så vill inte Reckless veta av styrplattan på min gamepad, en Wingman precision USB, någon som haft liknande problem? (Jag kan inte ställa in höger- och vänstersväng)

Kör med OS X

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-19 21:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av William WM
Kör med OS X

Det gör jag, 10.2.6.

Bokstavligen. ; )

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2003-11-19 22:47

Dirt Bike kanske kan vara nåt? Inget racingspel egentligen, men... jäkligt kul ändå!

Blev Reckles Driving som hamnade på hårddisken.

Dirt Bike är ju en gammal klassiker, men jag vill kunna lira i sängen. Och då är trackpaden inte att rekommendera.

Citat:

Skrevs ursprungligen av hgus
Killen som gjort det höll tydligen på med ett ambrosiabilspel nu, verkar lovande!

Jaaa! Redline!

Verkar kunna bli riktigt tjockt!
Väntar med spänning...

  • Oregistrerad
  • 2003-11-24 04:30

Total Immersion Racing ska släppas snart. Vet inte så mycket om det men det verkar intressant

  • Medlem
  • 2003-11-27 00:54

Istället för en ny tråd...

Jag söker ett racing-spel för MacOS X som påminner om Slicks n Slide för PC eller Indy Heat för Amiga.

Någon som sett något liknande?

Senast redigerat 2006-01-16 17:10
  • Oregistrerad
  • 2003-12-15 14:09

Gamla amiga spel går ju att hitta lite runt om på nätet, varför inte skaffa en amiga emulator och lira på? eller en snes-emulator och lira Super off road.

1
Bevaka tråden