Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Moddad GameCube?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Just nu finns det en omröstning på MacNytt.se om man har en spelkonsoll och i så fall vilken. Ett av alternativen är "Ja, en moddad Gamecube". Nu undrar jag hur man moddar en GameCube?

  • Medlem
  • 2003-10-17 18:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av Daniel Bergvall
Just nu finns det en omröstning på MacNytt.se om man har en spelkonsoll och i så fall vilken. Ett av alternativen är "Ja, en moddad Gamecube". Nu undrar jag hur man moddar en GameCube?

Jag hörde något om att det nu går att koppla GameCuben till en PC via bredbandsadaptern. Hur det går till och så vidare har jag ingen aning om dock.

/majk

Svårt att kalla det där tricket med Bredbandsadaptern och Phantasy Star Online + loader på pc för att modda gamecuben.
Man gör absolut ingenting med hårdvaran i gamecuben utom ändrar ipadressen i Phantasy Star Onlines Setup.
(Har inte testat detta själv eftersom jag varken har Bredbandsadapter eller Phantasy Star Online till min gamecube, har dock läst beskrivning av hur det går till och det verkar inte allt för krångligt egentligen)

  • Oregistrerad
  • 2003-11-23 03:56

syftar man inte på en gamecube med annan region, typ en japansk maskin som moddats för att klara samtliga regioner? vet inte alls hur detta går till, men något åt det håller kanske..

Minns inte vad bootskivan heter just nu, men den tar ju bort regionskoder på spelen så man kan importera billigt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Minns inte vad bootskivan heter just nu, men den tar ju bort regionskoder på spelen så man kan importera billigt.

Den jag använder heter Action Replay.

//fredrik

Freeloader kostar 199:- och gör att man kan spela alla regioner. Det är bara en disk som man kör innan spelet man vill spela. Man behöver alltså inte "bygga" om den.

/Stefan

Vet att det fanns folk som bytte NGC:s DVD-spelare mot en fullstor spelare. Detta för att enklare kunna spela brända spel.. Detta kräver dock en ganska stor ombyggnation av cuben..

  • Oregistrerad
  • 2003-11-23 13:00

kanske lite mer än moddad, men hyfsat fin;

Jag är lite sugen på en Gamecube. Vad har den för fördelar jämfört med en PS2, förutom priset?

Ciryon

Citat:

Skrevs ursprungligen av leo
[B]kanske lite mer än moddad, men hyfsat fin;

det där är panasonics GC. Kommer inte riktigt ihåg exakt vad som är annorlunda förutom att panasonic är dom ända som är licenserade att använda något ifrån nintendos gamecube i en annanprodukt, största skillnanden är att den klarar vanliga dvd (filmer) och så säljs den nog bara i japan.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Jag är lite sugen på en Gamecube. Vad har den för fördelar jämfört med en PS2, förutom priset?

Ciryon

och förutom dom GC exklusiva spelen? inga.

men GC är verkligen en sjysst, och kanske mest underskattad, maskin med en hel del bra spel. och hårdvaran är definitivt bra.

Dock vet jag inte riktigt vad som håller på att hända; dom sänker priset tll löjligt lågt (om än en rimlig nivå för en konsoll imho), en del publishers verkar vara tveksamma till gc versioner, och nintendo folk/chefer flummar i intervjuer om "någonting nytt snart".

1
Bevaka tråden