Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätverkssvårigheter (OS 10.3, två macar)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nu två macar i huset, och jag vill gärna få dom att fungera tillsammans. Min PC och Mac strulade bara oerhört ihop, det går bättre med 10.3.1 VS 10.3.1, men inte helt tillfredställande ändå. Ett par frågor till alla nätverks-gurus där ute:

Igår lyckades jag logga in på båda maskinerna från varandra, vice versa. Vad jag förstår så loggar man in på root kontot (i mitt fall "Oscar" på PowerMacen) genom iBooken när man navigerar in på PowerMacen i nätverket, jag får upp hela min hemmamapp på den stationära. Men det vill jag helst inte av säkerhetskäl, jag vill enbart ha min musik & film utdelad. Jag provade SharePoints, men blir inte klok på det.
(jag har igång AppleTalk, om det har någon betydelse)

Idag försökte jag logga in på min iBook från PowerMacen (för att dra över AAC-rippar), jag har på personlig fildelning och jag hittar laptopen i nätverket. Men när jag ansluter och har skrivit in mitt lösenord så accepterar den det inte trots att jag vet att lösenordet är rätt! Udda problem tycker jag. Det konstiga är att det fungerade helt perfekt igår, men idag vägrar det. Vad är felet?

Inte för att jag kan tillföra så mycket till detta, men det är iaf inte root-konto du loggar in med om du heter Oscar. Det är bara ett adminkonto. Root måste aktiveras separat och heter alltid 'root'.

Det har du rätt i kom jag på. Men jag skulle gärna fortfarande vilja ha svar på mina frågor.. ingen som vet? :/

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-11-23 16:50

Vad är det som inte vill sig med SharePoints? Det funkade riktigt fint för mig när jag fixade med det.

Citat:

Skrevs ursprungligen av nillon
Vad är det som inte vill sig med SharePoints? Det funkade riktigt fint för mig när jag fixade med det.

Problemet är att jag knappt förstår mig på programet. Så jag får problem när jag ska försöka dela ut och sätta rättigheter. Sedan så verkar det inte finnas något sätt att bara möjligöra delning till ett specifikt IP / MAC-adress.

1
Bevaka tråden