Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Julpynt för din mac

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har du redan allt och samtidigt vill skaffa lite ljustämning? Varför inte skaffa en USB Christmas Tree Light:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-20 08:35

Smaklöst. Då kan man lika gärna gå och köpa en ful PC från Compaq, HP eller Dell.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-20 08:37

smaklös?
Jag tycker att den är nice!
Compaq, HP & D(h)ell, förknippar du dem med blå transparant plast?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-20 08:52

Smaken är olika.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-11-20 09:23

Jag ser att färgerna växlar varje sekund "The USB Christmas Tree Light changes color every second, displaying six different vivid neon glow colors: Red, Fuchsia, Green, Blue, Pink and White."

Egentligen är den ju ruskigt ful - eller skulle vara under resten av året - men när det är jul drabbas iallafall jag av en slags personlighetsförändring som gör att jag plötsligt gillar glitter, färger, krimskrams. Det kan liksom inte bli för mycket.

Till och med Macen måste pyntas. Till 9:an fanns ett fantastiskt program, Holiday Lights, som gav blinkande lampor runt skärmen, fallande snö och som spelade julsånger. Å, vad jag önskar att det programmet skulle finnas till OS X också

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-20 10:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av Eva
Jag ser att färgerna växlar varje sekund "The USB Christmas Tree Light changes color every second, displaying six different vivid neon glow colors: Red, Fuchsia, Green, Blue, Pink and White."

Egentligen är den ju ruskigt ful - eller skulle vara under resten av året - men när det är jul drabbas iallafall jag av en slags personlighetsförändring som gör att jag plötsligt gillar glitter, färger, krimskrams. Det kan liksom inte bli för mycket.

Till och med Macen måste pyntas. Till 9:an fanns ett fantastiskt program, Holiday Lights, som gav blinkande lampor runt skärmen, fallande snö och som spelade julsånger. Å, vad jag önskar att det programmet skulle finnas till OS X också

Hehe, jag tycker att det var lite mysigare känsla i OS 9 överhuvudtaget faktiskt

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mondo
Smaklöst.

Hey, sluta snobba det är julpynt för sjutton, sen när var sådant smakfullt? Det är ju själva antitesen till smakfullt...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Eva
Till och med Macen måste pyntas. Till 9:an fanns ett fantastiskt program, Holiday Lights, som gav blinkande lampor runt skärmen, fallande snö och som spelade julsånger.

Oj nu blev jag otroligt nostalgisk... *får något drömmande i blicken* Hade helt glömt bort Holiday Lights, superprogram!

  • Oregistrerad
  • 2003-11-20 12:59

Snow för X.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Eva
Jag ser att färgerna växlar varje sekund "The USB Christmas Tree Light changes color every second, displaying six different vivid neon glow colors: Red, Fuchsia, Green, Blue, Pink and White."

Egentligen är den ju ruskigt ful - eller skulle vara under resten av året - men när det är jul drabbas iallafall jag av en slags personlighetsförändring som gör att jag plötsligt gillar glitter, färger, krimskrams. Det kan liksom inte bli för mycket.

Till och med Macen måste pyntas. Till 9:an fanns ett fantastiskt program, Holiday Lights, som gav blinkande lampor runt skärmen, fallande snö och som spelade julsånger. Å, vad jag önskar att det programmet skulle finnas till OS X också

Kör Konfabulator med den här!

J.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-11-20 14:49

Nu har jag hämtat Snow för x. Underbara snöflingor dalar nerför min skärm och samlas i en driva längst ner! Mycket vackert. Så har jag fått en egen isbjörn också som vandrar över min skärm. Här finns också en tomte som kör renar men han skall jag försöka plocka bort för han är så liten och fånig.

Vad är Konfabulator för nåt?

Det en motor för att kunna köra sk. Widgets. Små javascript/applescript program.

www.konfabulator.com kan du läsa mer om det.

J.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-11-20 14:56

Ojdå, flingorna samlas även ovanpå öppna fönster. Snacka om kanonprogram. Oumbärligt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Eva
Vad är Konfabulator för nåt?

Ett program för att köra småprogram som är enkla att göra och allting är väldigt snyggt. Det finns mycket att läsa om det här på 99mac, se de här trådarna:

konfabulator

Konfabulator 1.5

Ta en skärmdump så vi får se snödrivorna!
(En som sitter med snöabstinens och längtar efter skidbacken!)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Stenbäck
Ta en skärmdump så vi får se snödrivorna!
(En som sitter med snöabstinens och längtar efter skidbacken!)

Om man följer länken ovan som mcelwee postade så hittar man den här bilden.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-20 15:33

Konfabulator är totalt jätte bäst.. men snow laggade sönder min maskin.. d togmej 5 min att ens kunna stänga av det

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-11-20 15:34

Vet inte hur man lägger in bilder här direkt på sidan så jag lade bilderna här:
http://homepage.mac.com/evaw/PhotoAlbum23.html

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-20 16:39

hmm... när julen ändå är på "tapeten"...
Är det inte på tok för lite tomte-avatarer här i år?
Känner mig ensam, får sippa glögg & slå in paket själv... ho ho ho...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Om man följer länken ovan som mcelwee postade så hittar man den här bilden.

(Föreställer svartlackerade glas för ögonen)

Tack för att du putsade dem! Ser ju coolt ut!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonaz
hmm... när julen ändå är på "tapeten"...
Är det inte på tok för lite tomte-avatarer här i år?
Känner mig ensam, får sippa glögg & slå in paket själv... ho ho ho...

Lugn bara lugn, jag ska damma av min jul-avatar så småningom, men tycker du inte det är lite tidigt att börja redan? Eller jobbar du inom detaljhandeln?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-20 17:00
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Lugn bara lugn, jag ska damma av min jul-avatar så småningom, men tycker du inte det är lite tidigt att börja redan? Eller jobbar du inom detaljhandeln?

Tja, kanske... Men jag drabbades av en plötslig jul-crawing... Fick julbord på hjärnan, var tvungen att bota det med glöggen som dammat bakom flaskorna sedan förra året...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-20 18:02

Jul är trevligt men man skall inte dra ut på det allt för mycket. Då lessnar man så. Bättre med en kort och intensiv jul anser jag.

Julklocka till Konfabulator!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-11-20 22:56

Det verkar som om man måste kolla upp den här "konfabulator" för att kunna få riktigt julfint på macen

  • Oregistrerad
  • 2003-11-20 23:10

Yiik, ugga bugga för tomten®. Gillar inte dessa fula röda stinkande poppande julpryttlar som skall tvingas på oss samtliga presumtiva konsumenter. Det är lite Microsoft över julen. Alla gör det så det måste vara bra. Gillar du inte julen så är det något fel på dig.

Vill inte spoilera stämningen för er frälsta så jag bjuder på Snö och XMas Lights 1.5. Här finns mera jul

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-11-21 00:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av ••• ? •••
[B]Yiik, ugga bugga för tomten®. Gillar inte dessa fula röda stinkande poppande julpryttlar som skall tvingas på oss samtliga presumtiva konsumenter.

Jag tror dig inte. Du gillar säkert julen du också, även om du har lite svårt att erkänna det. Gulligt av dig att ge tips på "julpyssel"

Erkänn nu - visst är det lite kul ändå?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-21 01:14

Hrmm... Jag tror att Bill Gates är tomten

Ok, inte direkt julpynt, men kanske nåt för den som "redan har allt"?

iDuck (scrolla ner)
Ett USB-minne på 16 MB som lyser om man stoppar in det i USB-porten. Yes!

En närbild:

Bevaka tråden