Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Julklappstips till son

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-11-18 10:51

Jag håller på att kolla efter en tuff telefon med kamera. Tänkte att det skulle bli en bra julklapp till min son Olle som är 23 år. Här på forumet finns väl en massa killar i den åldern - vad är det som gäller nu?

En telefon som jag fastnat för är SonyEricsson Z-600. Det roliga med den är att man då också kan köpa en liten racerbil, CAR-100, som går att styra från telefonen till. Verkar jättekul tycker jag.
Vad tror ni killar om detta?

Jag tycker du verkar vara en bra mor!

// Danne

  • Medlem
  • 2003-11-18 11:12

Du verkar inte behöva någon hjälp

Mycket bra ide. Du behöver ingen hjälp.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-11-18 11:20

Det verkar alltså som om en Z-600 är en passande telefon till en 23-årig kille då

  • Medlem
  • 2003-11-18 11:33

Ja, det tror jag verkligen

Jag som är 24 år skulle bli väldigt nöjd över en i alla fall.

  • Medlem
  • 2003-11-18 11:36

jag är 32 och skulle oxå bli nöjd!

edit: men jag är redan mycket nöjd med min T610.

Senast redigerat 2003-11-18 11:46

Sony Ericsson har också telefonen T610 som har kamera. Men jag hade valt Z600 eftersom jag gillar flip-telefoner.

Nokia, Siemens och de övriga gör säkert och bra telefoner, men mitt hjärta tillhör Sony Ericsson.

PS. Sony Ericsson har dessutom uppdaterat utseende på sin webbplats. DS.

z600 är verkligen en läcker mobil som din son skulle säkert bli mycket glad över!

  • Oregistrerad
  • 2003-11-18 11:49

Ställ frågan i förbigående vad han tycker om fliptelefoner:)
Gillar han dem: Z600 - gillar han dem inte: T610

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-11-18 11:50

Jag håller med Christian, jag gillar också flip-telefoner bättre. Det har jag upptäckt nu då jag håller på att bli galen på min T68i som ringer upp olika personer "av sig själv" om jag glömmer att låsa knapparna. Vilket händer titt som tätt. Nästa gång blir det telefon med lock!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2003-11-18 11:54

Tjena Eva!
Det var ett tag sedan.
Vi andra håller även till på www.hardmaccafe.com

Marcus

Citat:

Skrevs ursprungligen av Eva
Vilket händer titt som tätt. Nästa gång blir det telefon med lock!

Jag är är inte så bevandrad inom området mobiltelefoner, men funktionen automatiskt knapplås (om den finns) kanske inte är påslagen?

Jag har en Ericsson T39m, den har lock,är liten och har Bluetooth och en kalender som fungerar klockrent med Macen. Därför har jag inte bytt ut den.

PS. Självklart ska du köpa "svenskt" Eva. DS.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2003-11-18 12:39

Finns det svenska telefoner?
SonyEricsson är numera halvjapanskt och tillverkningen har väl flyttat till lågprisländerna?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-11-18 14:05

Nu har jag varit och tittat på Z-600. Tyvärr blev jag lite besviken, telefonen var klumpigare än vad jag hade tänkt mig efter att bara sett den på bild. Tjock liksom.

I affären fanns dock en riktigt läcker telefon, Samsung SGH-E700, den var jättesnygg och låg bra i handen.

Nu är det dock så att min man vill att vi handlar svenskt (om nu Ericsson är det) och dessutom är bluetoothbilen verkligt läcker så beslutet blev att satsa på SonyEriksson trots att Samsungs var snyggare.

Om jag nu hinner få någon - enligt säljaren på "min" affär har Vodaphone köpt upp alla Z600. Han trodde dock att de skulle få leverans snart. Bilen skulle dom inte kunna få fram så den får jag hitta på annat håll.

Bilen funkar väl med T610 oxå?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-11-18 14:11

Visst, det gör den. Jag kände på den också och T610 var betydligt smidigare. Men så var det ju det här med lucka - det verkar svårt att få allt optimalt.

Så sant.......
Jag har precis köpt mig en T610 och är möjligen
en aning partisk, men jag är jättenöjd med den.
Snygg är den dessutom.....om du frågar mig!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-11-18 14:15

Kul att du hittat den rätta telefonen för dig. Och så kan du önska dig en liten bil i julklapp

Ska fundera på det Har dock inte hört någon som kört den
ännu. För de pengarna vill man ju att den ska vara lika kul
som den verkar.........

Citat:

Skrevs ursprungligen av Eva
Det har jag upptäckt nu då jag håller på att bli galen på min T68i som ringer upp olika personer "av sig själv" om jag glömmer att låsa knapparna. Vilket händer titt som tätt.

Var glad att du inte har ett namn som gör att du hamnar överst i allas telefonböcker...

  • Medlem
  • 2003-11-19 01:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av Eva
Jag håller med Christian, jag gillar också flip-telefoner bättre. Det har jag upptäckt nu då jag håller på att bli galen på min T68i som ringer upp olika personer "av sig själv" om jag glömmer att låsa knapparna. Vilket händer titt som tätt. Nästa gång blir det telefon med lock!

Man kan slå på automatiskt knapplås. Vill f.ö. hålla med dem i tråden som hyllar dig som en god mor. Du behöver inte en son på 46? Svar till "oadopterad 46"

Samsung är grymt mkt snyggare och bättre än sunkiga SonyEricsson telefoner.

Jo de är svenska .. men vadå ? Blir man ihop med en gris bara för den är snäll ??

Tills SE lärt sig göra smidiga "små" snygga telefoner så får det bli andra tillverkares i väntan på bättre design från SE..

Även Ljud och skärm behöver ju bli bättre om de skall kunna platsas med t.ex Samsung SGH S300M t.om den är ju bättre än T-610 i Ljud / Bild och dessutom går ju inte jämföra i design.

Samsung är billig skit.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Samsung är billig skit.

Billig ??

Sony Ericsson är Dyr skit isåfall

SGH S300M kostade väl 4-5000Kr för ett tag sedan, och en SE är väl inte dyrare ?????

Jag har haft de flesta mobiler så jag vet vad jag snackar om.. men du vet väl bättre antar jag

Finns det mobilaffärer i Värnamo ens

Sony Ericsson Z600
3.209 SEK

T610
2.790 SEK

Samsung SGH S-300M
3.249 SEK

SGH-E700
3.871 SEK

Oj alla Samsung var dyrare än SE .. då är de väl bättre ??

Du menar ju att det som är dyrt är bra

Senast redigerat 2003-11-19 10:50
  • Oregistrerad
  • 2003-11-19 08:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av Eva
Visst, det gör den. Jag kände på den också

Hur funkade det att köra bil
[Eller missuppfattade jag?]

[EDIT: och hur lång tid tar det innan man kan köra bilen från datorn via bluetooth? ]

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-11-19 10:01

Jag har varit på El Giganten och köpt bilen. Dom skulle ha drygt 1500 kr för den!! Så tog jag upp min lilla lapp där jag skrivit upp det pris jag hittat på Internet - 695 kr. Snacka om prisskillnad. Efter nåt telefonsamtal fick jag köpa bilen för det lägre priset istället.

Den är så gullig så det är inte sant - Olle kommer att bli galen. Jag är så sugen på att prova den men den ligger i en liten plastbubbla som inte går att öppna. Annars hade det ju varit bra om jag kunnat ha den laddad och klar till julafton.

Och "oadopterad 46" Det låter ju lockande men jag får nog tacka nej iallafall.

Motif:

Tre inlägg på sex minuter... jag uttrycker ju bara samma avsky som du gör för S-E..

Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Motif:

Tre inlägg på sex minuter... jag uttrycker ju bara samma avsky som du gör för S-E..

skaffa belägg för dina dåliga kommentarer då!

Samsung Billig skräp.. Visade sig att de var dyrare än SE.. vilket inte har ett skit med vad en telefon är bra eller inte att göra, men för dig hade de visst det.

Varför har du inte Linser istället ?? för de är ju dyrare/bättre

Nån är väldigt på hugget mot Sony Ericsson, det har väl ingen missat vid det här laget...

Bevaka tråden