Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FAQ:en verkar funka sådär...

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-11-12 09:43

Hej,

Får för andra dagen i rad ingen kontakt med http://faq.99mac.com/
Kan fler kolla om det verkar vara ett problem - i så fall är det ju lite synd, väl?

[Sitter nu på en win/IE -burk - tyck synd om mig - men det skall väl inte göra någon skillnad ]

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-11-12 10:02

Ingen kontakt jag heller.

Den burken är nere för underhåll. Vi har haft en burk stående i skåne med galleri och faq, den flyttas just nu till sthlm (till webhotellet).

  • Oregistrerad
  • 2003-11-12 10:14

Förklarar ju det hela ganska bra
Där ser du - det finns i vart fall (en) TVÅ som saknar FAQ:en

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-11-12 10:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
Förklarar ju det hela ganska bra
Där ser du - det finns i vart fall en som saknar FAQ:en

Två!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-12 10:18

Tre faktiskt.
Det vore bra medan den är nedtagen om det fanns en annan sida man kom till som kunde förklara varför man inte når tjänsten.

Vi har placerat en server "hemma" hos en medlem för att spara bandbredd men det var inte en jättebra lösning. Vi flyttar alltihopa till webhotellet igen. Tar nog ett tag dock.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-18 23:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av Linus
Tre faktiskt.
Det vore bra medan den är nedtagen om det fanns en annan sida man kom till som kunde förklara varför man inte når tjänsten.

Fyra! Tycker också att en notis om driftstopp vore på sin plats.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-19 00:22

Så var vi fem!

Citat:

Skrevs ursprungligen av LFH
Fyra! Tycker också att en notis om driftstopp vore på sin plats.

Varför vara sur? FAQ:n precis som 99mac i övrigt är en gratistjänst som drivs för att vi tycker det är kul. Tyvärr kunde vi inte ha kvar servern hos bollman och den är på väg till Stockholm nu. Så snart vi har tid ska vi flytta FAQ:n till vår ordinarie server.

Ingenting att vara sur över - ge oss ekonomiska möjligheter att genomföra våra tjänster & aktiviteter istället för att förvänta dig att allting fungerar 100% helt gratis hela tiden.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-20 00:44
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Varför vara sur? FAQ:n precis som 99mac i övrigt är en gratistjänst som drivs för att vi tycker det är kul.

Det är den ruttna länken jag är sur över, inte driftstoppet per se. (Det måste ju vara en klackspark att peka till någon sida som upplyser om sakernas tillstånd.) F.ö. är jag inte fullt så sur som den röda färgen antyder - men en viss wikiabstinens skall tillstås.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-20 00:57

Förresten, när vi ändå är inne på ämnet, vad är det för wiki ni använder? Är det den fullständiga syntaxen som ges i bruksanvisningen till FAQen? Det vore trevligt med stöd för tabeller t.ex. (Kanske finns plug-ins för att enkelt utöka funktionaliteten? Min favoritwiki är TWiki som redan i grundutförande är mycket kraftfull och till vilken det finns massor av pluggar och skins.)

Edit: Länkade

  • Oregistrerad
  • 2003-11-24 23:26

Kul att FAQen snurrar igen!

Jag undrar dock fortfarande vilken wiki som används. Automatisk generering av listor baserad på sökning efter specifika textsträngar kan vara mycket matnyttigt. Om detta stödjs, kan t.ex. listorna på startsidan göras "underhållsfria".

Hur står det till med FAQ:en egentligen? Har själv inte kunnat nå den på flera dagar nu... någon som vet när den kan tänkas komma tillbaka?

  • Medlem
  • 2004-01-07 02:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av Samuel K
Hur står det till med FAQ:en egentligen? Har själv inte kunnat nå den på flera dagar nu... någon som vet när den kan tänkas komma tillbaka?

Faq är nu flyttad till anslagstavlan på ICA.

jag minns inte heller när jag senast kom in på faq:en.

Servern står hemma hos bollman nere i Malmö. Den står på en BBB-lina med dynamiskt IP som inte fungerar speciellt bra.

Lösningen är nog att flytta burken till webhotellet (med 100Mbit) men galleriet slukar bandbredd och vi måste betala med U i rackskåpet...mer kostnader....

1
Bevaka tråden