Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blåtand uppdateras

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-11-17 23:08

Bluetooth 1.4.1 finns nu att få hem via Programuppdatering.

Den här beskrivningen har Apple i Programuppdatering:

"Bluetooth 1.4.1 för Mac OS X ger bättre stabilitet åt Bluetooth-anslutningar. Den här versionen ger också bättre prestanda tillsammans med HID-enheter (human interface devices), däribland förbättringar när enheten väcks ur viloläge."

För dig som fortfarande kör Mac OS X 10.2 Jaguar finns Bluetooth-programvara version 1.3.3 tillgänglig via Programuppdatering. Den ha samma beskrivning som verson 1.41.

Senast redigerat 2003-11-18 07:33

Den bästa blåtanden blir ännu bättre alltså.

Going down for reboot...

Ciryon

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-17 23:30

Precis vad jag suttit och väntat på! Härligt härligt!

Blå tandställning åt folket!

  • Medlem
  • 2003-11-18 00:01

Kommer det rent av att funka???

  • Medlem
  • 2003-11-18 01:37

Harald funkar ju redan perfekt... vad är det som är nytt?

Uppdaterade, märkte ingen skillnand.

Bläddra bland filer från telefonen funkar fortfarande inte.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-18 03:15

Stor skillnad om man använder bt till mus och tgb. Innan tycker jag musen har varit lite seg innan den vaknade till liv och man kunde använda den igen efter att den varit i vila men nu går det på under sekunden.

Mycket trevlig uppdatering

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-18 08:54

Min gamla t39 har haft problem med räckvidden på BT mellan PB och den. Blir den bättra månne...?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-18 08:54

nixon: En mobiltelefon klassas nog inte som HID (Human Interface Device). Bluetooth mus, tangentbord, fjärrkontroll med mera gör däremot det. Och det är där förbättringen ligger.

Själv är jag på G att köpa en Bluetooth mus och tangentbord varvid uppdateringen var mycket välkommen, då jag läst om folk som haft problem vid vila tex.

  • Medlem
  • 2003-11-18 11:35

Räckvidden vad det gäller t39 kan förbättras avsevärt med hjälp av en annan bluetooth-dongel. Jag bytte min Dlink 120 av just den anledningen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-18 11:41

Trådlöst är i tiden, både nät och peripheralia som tangentbord. Intressant ur säkerhetssynpunkt, ingen som har något att skydda kör med trådlöst nät, men hur ser dom på trådlösa tangentbord som, i och med sin trådlöshet, är avlyssningsbara?

Inget gemena man gör, men ändå.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-18 18:32

Enligt apple själva är bluetooth signalen till musen och tangentbordet 128bit krypterad. Om andra tillverkare såsom Logitech/Belkin använder krypterad signal till sina bluetooth tillbehör vet jag inte.

  • Medlem
  • 2003-11-18 23:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av bollman
Bluetooth 1.4.1 finns nu att få hem via Programuppdatering.

Jag måste säga att jag börjar bli less på Apple. Inte nog med att Apples uppdateringar kräver omstart ofta. Med Panther kan man inte ens skrämma ner Programuppdateraren i dockan, eller gömma undan skiten tills man är färdig.

Kan jag inte få bestämma själv när jag vill starta om?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-18 23:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av jotj Kan jag inte få bestämma själv när jag vill starta om?

Att starta om tar väl max en minut. Var ligger problemet?

  • Medlem
  • 2003-11-19 10:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av acke
Att starta om tar väl max en minut. Var ligger problemet?

Det tar inte en minut om man räknar in alla program som ska stängas och dokument som ska sparas. Sen vill man förmodligen dra igång allt det där igen. Bara Virtual PC tar ju en evighet att starta och stänga.

Om det vore så att datorn skulle självdestruera om man inte startar om den inom 10 sekunder så vore det väl en helt annan sak. Men det går ju alldeles utmärkt att köra vidare i flera timmar.

1
Bevaka tråden