Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G5 - DP - prioriterar Apple "Built to order"???!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1


Frågade min datorleverantör var min 2x2 G5'a har tagit vägen då jag beställde den för runt 20 dagar sedan....

Efter litet efterforskande säger han att de INTE fått en enda av sina drygt fyrtiotalet beställda G5 DP -UTOM de som är "built to order"- vilka tagit 10 dagar från beställning till leverans!!!

Kan någon bekräfta att Apple prioriterar dessa?

Hur är det med alla som fått sina G5 DP maskiner. "Off the shelf" eller "Built to order"?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-14 21:05

Ja, detta har ju konstaterats otaliga gånger i tidigare diskusioner. Inte så att jag vill vara otrevlig men.

Det brukar i regel gå fortare att få de maskinerna. Jag fick min BTO G5 efter ca. 10 dagar. Detta var i slutet av oktober.

Jag beställde en dual G5:a BTO idag. Apple Store säger att det ska ta ca 3-5 dagar att bygga maskinen och ungefär lika lång tid för frakten från Irland. Det landar ju runt totalt 10 dagar....

Vi får se hur det går...

/Jernberg

Jahaja... då får det väl bli en BTO med en 9800 utan modem om tio dagar sådär...
Life's to short for slow computers!!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-18 16:58

Härligt! Var glad att du inte beställde en 1.8GHz då den modellen fick två processorer idag (Dual 1.8GHz). 2GHz modellen är fortfarande oförändrad både vad det gäller pris och prestanda.

Du kommer bli riktigt nöjd med maskinen!

Tack det vämde! Nu får man väl börja spara till prykologräkningen när Apple förmodas släppa 2x3 i januari.

1
Bevaka tråden