Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella 99mactröjor

Tråden skapades och har fått 77 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2003-11-16 00:30

Snyggt med en 99-mac tröja. Skippa Apple Garamond - det är gammalt nu. kör på Myriad.

Ingen utom vi fattar vad 99mac är, köper den inte om jag tvingas förklara för oinvigda stup i kvarten vad det är. Lägger man till .se (som är mer seriöst än .com) så är det problemet är världen.

Dessutom är jag tveksam till piké. Använder aldrig sådant, t-shirt är lite nördigt (men kan vara snyggt ibland) men en enkel snygg svart skjorta är något jag inte hade tvekat till.

Har tidigare jobbat med marknadsföring inom macbranschen.

  • Avstängd
  • 2003-11-16 00:54

Varför köra typsnitt alls?

En logga: 9 halv 9 eller 9 två tredjedelsnio
9 stor nio nioór på väg.
nollor ettor nio nio

"nioAahalvfemsMac" den måste säljas bra i Danmark.
Den var så bra att : tryck upp den så köper jag.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2003-11-16 09:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Haha - det var faktiskt ett kul förslag. Frågan är vad dom kostar!

99 var väl Wayne Gretzkys nummer va?

Ja, han hade nr 99 på tröjan i alla lag han spelade.

Hade inte ABC-fabriken i Kungälv varit nerlagd sedan länge så hade jag eventuellt kunnat ordna fram matchande hjälmar.

Om Piké-försäljningen blir lyckad så kan ni räkna med att det kommer mer produkter i framtiden. Kanske vår egen lilla Macbutik?

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-11-16 13:49

Jag funderar också på det här om det verkligen ska vara en Apple-logga på tröjan.
Personligen vill jag inte gå omkring med en tröja för att visa att "Apple är världens bästa företag!" utan snarare "MacOS är världens bästa operativsystem!".
Jag tror det skulle vara coolare med MacOS-loggon istället, eller ännu hellre - en riktigt snygg 99mac-loggo.

Nördigast hittills?

0x39396D6163

eller

0x39394D4143

  • Oregistrerad
  • 2003-11-16 17:41

Ok
jag köper gärna en cool tröja. Håll den bara så stilren som möjligt utan massa bjafs.

Kommer antagligen att köpa tröjan och men bara använda den när jag är på landstället och hugger ved el. dyligt.

  • Medlem
  • 2003-11-16 17:51

Nördigt !

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2003-11-17 08:50

Hockeytröjorna kommer eventuellt se ut ungefär så här:

  • Avstängd
  • 2003-11-17 09:31

En Dart-skjorta

Trippel 19 _ 10 _ dubbel 16

Bowling-skjorta

Team 99mac.se

  • Medlem
  • 2003-11-17 10:54

Piké Tröja går fet bort!!!! College tröja däremot eller munkjacka är intressant! VÄLDIGT intressant!

Eller varför inte en grym klubbjacka med 99mac-emblem?

  • Avstängd
  • 2003-11-17 17:02

Varför inte en skjorta med franskt tryck:

NöffNöffmac.se

och basker Mondo var är du?

Jag har nog läst för mycket MAD när jag var ung.:D

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-17 23:42

Jag håller med ovanstående personer om att en pike känns lite fånigt. Passar bättre på en säljare än en mac-guru. En snygg collegetröja, skjorta eller t-shirt med 99mac logga vore coolare.

Den som väntar på nå gott...

Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Jag håller med ovanstående personer

Jag håller bara med mig själv och ingen annan

Har jag fattat fel eller är det inte så att Martin har 1 förslag och inte sjutioelva för att tillfredställa ALLA ??? Martin - lyssna inte på oss, kör ditt eget race istället - hur du än gör så kommer några att tycka att du gör fel.

Olle

Vi kör vårt race vad gäller Pikétröjorna (dom är exakt likadana som Appleanställda bär på AppleStorebutikerna i USA).

Just nu har vi 200 beställningar - vi har bara 50 kvar. Resten går till utlottningar, tävlingar och medarbetare & redaktörer.

Jag sparkar på tröjsnubbarna så att dom sätter fart.

Räkna med att det kommer t-shirts och mycket mer om stödet finns ifrån medlemmarna.

Det här är en gammal tråd. Jag tror och hoppas att det inte är aktuellt med några pikétröjor längre.

Bevaka tråden