Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket webbhotell är bäst?

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-29 22:18

Nu när Apple är dumma nog att ta betalt för iTools vill jag vill ha egen domän, FTP, webbserver osv. Jag funderar på Bahnhof.se, Swede.com eller Fsdata.se.

Samtliga har paket med domänregistrering, webhotell, epost och allt. Men vilken leverantör är bäst? Är det någon som har nåhgra goda råd att bidraga med?

  • Oregistrerad
  • 2002-07-29 22:32

Jag skulle vilja rekommendera Levonline, dem har det mesta man kan önska sig. Använder dem själv.
http://www.levonline.com/

[ 29 Juli 2002, 22:33: Meddelandet ändrat av: the_eagle ]

  • Oregistrerad
  • 2002-07-30 07:22

Web Producions Syd www.wpsyd.com

Aldrig några problem. Billiga, driftsäkra och har riktigt snabba linor. Är seriösa och har alla möjliga kunder. Finns många bra referenser.

Har själv en del domäner där samt vet flera som har skaffat hotell där. Snabb och proffsig service! Enkel hantering av mailen. Mycket bra loggar och besöksstatestik.

Har haft att göra med en massa andra webhotell innan. Inget är i närheten av WPSYD.

Kan utan problem rekomendera dem!

Jag har hört den del som har haft problem med FSData när det har varit dags att säga upp tjänsten och flytta på domännamnet.

Annars finns Andol IT som har ett par olika paket eller Darkface PP som ger dig allt. Apache-server hos Darkface PP och jag tror även Andol har det.

Christian

[ 30 Juli 2002, 08:06: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

  • Oregistrerad
  • 2002-07-30 08:03

Jag har också hört nån skit om FSData, nån gång, fast jag minns inte riktigt vad.
Digikom Network har jag haft ett tag och de var bra, men erbjuder bara MS-servrar. Eftersom jag vill utveckla PHP i OS X Apache och sedan bara kopiera över filerna, så vill jag absolut ha UNIX-server, därför byter jag i dagarna till Andol IT, som erbjuder oslagbara priser, efter rekommendationer från olika människor här.
Med de skrämmande erfarenhetar man på jobbet gjort av MS-servrar, så känns UNIX betydligt tryggare.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher A. Papastefanou:
Eftersom jag vill utveckla PHP i OS X Apache och sedan bara kopiera över filerna, så vill jag absolut ha UNIX-server, därför byter jag i dagarna till Andol IT, som erbjuder oslagbara priser, efter rekommendationer från olika människor här.

Hör av dig med erfarenheterna av Andol. Jag har tagit upp dem ett par gånger här eftersom de har mycket bra priser. Jag har själv tagit över ansvaret för en domän som ligger hos dem men har inte börjat producera och lägga upp något hos dem ännu.

Vore trevligt att veta om man i fortsättningen kan rekomendera dem.

Christian

Har haft mycket att göra med www.domainnamn.com (som är webbhotell och reg) och har bara bra att säga om dom- Snabb support och snabba linor (även om servrarna är fysikst i USA)

Billiga och smidiga..

Fulla Unix konton med Users o.s.v Körs på Cobalt Linux..

Skulle vara kul och ha en sammanställning av bra webhotell som inte kostar skjortan..

Det var någon stackare här på 99mac.com som hade haft stora problem med FS Data. Sök i forumen så hittar du säkert något. Kanske det var i Allmänt som det dök upp.

Sedan så... driver jag ju själv ett webhotell då rå....

http://www.immitt.com/

Vi har tex just 99mac.com som kunder.

/Ola

Här var tråden om FS Data, den var visst inte så svår att hitta.

Varning för FS Data

Det fanns ett långt inlägg också i en annan diskussion, men det är borta nu. Han som skrev det tog bort det själv tror jag. Se här:

F-n ta monopolet!

Du kan fråga författaren om mera detaljer.

/Ola

[Glömde ett kolon.]

[ 30 Juli 2002, 15:46: Meddelandet ändrat av: Taz_1999 ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-30 19:17

Immit är säkert bra men ni borde kanske göra något åt hemsidan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-30 19:19

Hur är det med Tripod då? Bra eller kass?

[ 30 Juli 2002, 19:20: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Hejsan Mondo, vad menar du med att vi skall göra något åt hemsidan, fungerade den inte eller?

/Ola

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-30 19:34

Jodå, den funkar finemang. Ursäkta men är det bara jag som tycker att den kanske inte ser riktigt seriös ut? Den är för kul helt enkelt. Gör en tråkigare sida - helst i grått eller beige!

Space 2 U Långt uppe i landet. Billigt i basutbudet, bra, lättadminstrerat.

Mondo: Intressant reaktion hos dig på designen. Skall fundera på den. Men sidan kommer nog att se ut som den gör ett tag framöver. Jag har en filosofi om det där.

/Ola

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Taz_1999:
Intressant reaktion hos dig på designen. Skall fundera på den. Men sidan kommer nog att se ut som den gör ett tag framöver. Jag har en filosofi om det där.

Jag tycker att din/er design är befriande "owebbig". Kör på säger jag!

[ 30 Juli 2002, 19:59: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-30 20:00

Jag skojade bara. Jag gillar designen men visst den är lite dagisaktig kanske. Äh, låt det vara så där!

Tävling: Designen på vår webbsida bygger på en metafor, någon som kan lista ut vilken?

Vinnaren vinner en rymdfärja.

/Ola
P.S. Tack Pilo för att du ser det storslagna i vår taffliga design. Hihi.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-30 20:39

En mindmap (tankekarta)? Kan jag få jag byta rymdfärjan mot en dödsstjärna om jag vinner?

Felfelfelfelfel. Hihi. Prova igen. Det blir tydligare om man kollar på flera sidor.

/Ola

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-30 22:56

Men för fasen. Runda öron. Elefant- och Yoda-öron! Skitsnyggt. Jag tar tillbaka allt jag sa tidigare. F´låt.

Jag håller med Pilo i dett fall..

Nån som har erfarenhet av EPS Domains (http://www.epsab.com/)?

Mitt inlägg passar väll halvdant i denna tråd. Men jag vill påminna om att jag har FORTFARANDE inte fått en bekräftelse ifrån fsdata om min uppsägning av webbhotell. Vilket jag skrev om för ett par månader sedan.

Jag har inte direkt legat på dom den senaste tiden. Tycker inte att jag som konsument skall behöva jaga dom för att få denna och ja....jag har ring, emailat m.m för att de skall skicka en bekräftelse. Men icke sa nicke.

Varning för dessa!

Och idag fick jag en faktura igen. FAST jag REDAN sagt upp webbutrymmet. Helsnurrigt företag.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-07-12 22:49

Denna tråd är ju lite till åren kommen. Vad rekomenderar ni idag? Kollade just upp Surftown, men jag hajar inte riktigt deras sida om tekniska spesificationer. Det står "specar" för windows och linux, men inte för Max OS X. Vad ska det betyda? Någon som har erfarenhet?

Ursprungligen av KOL:

Kollade just upp Surftown, men jag hajar inte riktigt deras sida om tekniska spesificationer. Det står "specar" för windows och linux, men inte för Max OS X. Vad ska det betyda? Någon som har erfarenhet?

Det är information om vad det är för server, d.v.s. datorn som Surftown i det här fallet kommer att köra din webbsida och eventuellt andra tjänster på. Det har absolut ingenting att göra med vad du har för dator eller vad dina besökare har för datorer. Generellt brukar Linux vara ett bättre val såvida du inte vill använda t. ex. Microsofts .NET-teknik.

1
Bevaka tråden