Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dum? fråga om ljud i G4 och Pro Speakers

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Eftersom jag inte längre står ut med att lyssna på P3, och aldrig klarat av att lyssna på Mix Smegmapol m.fl. beslöt jag mig för att MP3:a lite skivor och lyssna på istället.

Upptäckte snart att den inbyggda högtalaren i G4:an lämnade en hel del i övrigt att önska :D. Köpte då ett par Pro Speakers, men tycker inte att det låter så jättebra ändå. Trodde att det skulle följa med något program för att kunna ställa in bas/diskant eller en enkel grafisk eq. Det finns ju faktiskt med till de simplaste ljudkorten på pc-sidan.

Kör OS 9.2.2 och därmed iTunes 1.1. Under Inställningar > Ljud står det fortfarande Inbyggd högtalare under Enhet för ljudutmatning. Fliken för Högtalare är nedtonad och går inte att välja.

Har jag missat nå't (nej, jag tänker INTE uppgradera till OSX för att få tillgång till bättre ljudkontroller)? Jag är inte ute efter något superduper hifi-ljud, men att kunna justera bas/diskant vore ju trevligt.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2003-11-17 12:40

Installera iTunes 2.0.2 så får du tillgång till en EQ.

Tackar!

Hur kommer det sig att programuppdateringen i OS9 inte säger till om att det finns en nyare iTunes?

1
Bevaka tråden