Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport/WiFi & HiFi!?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon här som har koll på hur det går med stödet för WiFi bland hifileverantörerna!?

...det snackades nämligen om Rendezvous för ett tag sedan och att Philips mfl skulle stödja Rendezvous + WiFi - SÅ att man helt enkelt kunde streama sin iTunes/CD-musik trådlöst till förstärkaren som spelar det i sina hifihögtalare...jag hade ÄLSKAT det och köpt en sådan förstärkare med ens!

Anyone!?

jag hittade en burk ifrån philips:

http://www.1-electronics-store.com/product+Philips-MCi250-Wireless-B00009RTBU.html

Philips MCi250 Wireless Broadband Internet Micro HiFi System

fungerar den månne :rolleyes:

och - villken trist pryl...jag vill ha en FET stärkare som kommunicerar med Wifi - inte en "bergsprängare"

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-11-17 00:45

SLIMP3 kanske vore intressant?

  • Medlem
  • 2003-11-17 00:56

ledtråd här?

Hur mycke signalförlust kan de vara om man jämför Wifi med Digital Coaxial?

Iof måste man väl ha sina mp3'or i 320kpbs acc eller nåt för att de ska matcha cd-kvalla hur som helst.. Om man är riktig audiofil dvs,

  • Medlem
  • 2003-11-17 08:58

Philips PH11054
Med stöd för WiFi, Rendezvouz, Bluetooth, AAC, MP4, DivX etc.

Sök på ZeroConf istället för Rendezvouz, eftersom standarden heter så, utanför macvärlden.

Slimp3 verkar kul - fast den är ju beroende av ethernetkoppling till nätverket :rolleyes:

philipsen hittar jag mycket lite om...verkar vara en prototyp...och det finns ingen spec på förstärkare etc...

nåväl - del lär väl komma mera

tack för tipsen!

  • Medlem
  • 2003-11-17 17:27

du kan ju kombinera slimpen med en sån här.

  • Medlem
  • 2003-11-18 11:27

det beror väl på hur du har kopplat ihop grejorna. Man jag är ingen expert på nätvärk. (;))

1
Bevaka tråden