Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple drar tillbaka Powerbook 15"

Tråden skapades och har fått 71 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av c5j
JAAAA!!! Fick min PB15" tillbaka efter en sväng med skärmbyte i A-dam.

Tog det en vecka eller?
Jag måste skicka min någon gång också men drar mig för det.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-12 22:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av macsolve
Tog det en vecka eller?
Jag måste skicka min någon gång också men drar mig för det.

Tog egentligen 5 dar. Men DHL är ju klantA**es, men det kan ju inte Apple rå för. Men kolla MacWorlds artikel. De säger att de är långa köer på reparation... Kan vara BS. För mig gick det snabbt som sagt.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-16 23:20

Hmm... jag har också vita fläckar. De dök upp för en vecka sedan, så det tog iallafall över en månad för fläckarna att växa fram.

Har de åtgärdat felet, eller är det lika stor risk att jag får vita fläckar om jag byter skärmen?

Måste säga att jag är mycket besviken på Apple. Jag beställde min Powerbook i mitten av augusti och fick den i mitten av oktober!!! Jag har reklamerat en wakombräda jag köpte från AppleStore, vilken skulle hämtats för över en vecka sedan, men ännu har inget hänt. Hur länge ska jag behöva vänta för att få skärmen utbytt tror ni, själv törs jag inte hoppas på att det ska gå smärtfritt längre

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-17 00:03

Jag har också gått och väntat på PB15" hörde att Mr Oscar B Apple hade sagt att dom kommer att levereras innan jul......??
-så igår fick det bli en 17" istället,,, och jag måste nog säga att jag e glad att jag köpte store brorsan för det är helt klart den trevligaste PB jag någonsin jobbat med.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-17 00:04

Vad hade du innan?

någon som hört något nytt ang leveranser?

Verkar som det är en bunt på ingång inom 1-2 veckor.

Vad gäller skärmarna så verkar Apple byta dem på alla powerbooks som åker till Holland, oavsett vad felet är. Skickade en burk som inte hittade airportkortet och två dagar senare kom maskinen i retur med nytt moderkort och ny skärm, trots att den gamla skärmen funkade fint.

Förebyggande åtgärd kanske?

  • Medlem
  • 2003-11-30 00:29

Låter väldigt dyrbart för Apple...

  • Oregistrerad
  • 2003-12-01 15:20

men de är försiktiga ju, de vill inte ha samma maskin tillbaka två ggr. om man skickar in en pb för tex skärmfel och de tycker att hårddisken låter lite mycket så bytar de den. de bytar allt som är det minsta trasigt om det är garantisaker. och speciellt skärmarna eftersom det verkar vara så att det är problem med alla skärmarna.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-02 20:17

För övrigt så har säkert apple avtal med sina underleverantörer om skärmar och andra delar och dess funktion.

Om skärmarna är trasiga på alla PB 15" modeller så lär ju garranterat apple kräva sina underleverantörer på nya skärmar och inte stå för kostnaderna själva.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-08 21:30

Hmm, väntar fortfarande på att AppleStore ska få ...... ur vagnen och ordna en upphämtning av min PB. Är inne på 4'e veckan! Vågar inte tänka på hur lång tid det tar innan jag kan få tillbaka den

Bevaka tråden