Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteritid på P-Book 17"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-11-15 01:44

Tja!

Jag har fått för mig att min annars fantastiska P-Book börjar tappa batterilängd... Vad har ni andra för tider på batteriet? För mig räcker inte mer än en timme eller två vid kontinuerlig användning (inga supertunga grejer). Bättre tider på andra P-Bookar?

/Alexander

  • Oregistrerad
  • 2003-11-15 09:40

Något måste vara fel med ditt batteri.

Jag får mellan tre till fyra timmar beroende på vad jag gör (halv ljusstyrka & airport på)

Du kan ju testa att köra Xbattery och se vad du får för information om batteriets kapacitet

Bloody luxury, jag får 25 minuter på min iBook 600 *suckar*

Nytt batteri är dock beställt till gamlingen

Citat:

Skrevs ursprungligen av Alex
Tja!

Jag har fått för mig att min annars fantastiska P-Book börjar tappa batterilängd... Vad har ni andra för tider på batteriet? För mig räcker inte mer än en timme eller två vid kontinuerlig användning (inga supertunga grejer). Bättre tider på andra P-Bookar?

/Alexander

Hur ofta laddar du batteriet? Växlar man ofta mellan batteridrift och nätdrift kan batteriet bli helt utslitet på mindre än ett år (eller rentav ett halvår i extrema fall)...

  • Medlem
  • 2003-11-16 21:25

Tja!

Jo, jag växlar ofta, tycker man ska kunna göra det på moderna batterier (samma för mobiler)...

Det här med att sänka skärmstyrka och stänga av airport, påverkar det mycket? Jag har provat ibland men märker inte så stor skillnad.

Ska ta och testa Xbattery!

  • Oregistrerad
  • 2003-11-16 23:55

Hur ska man göra optimalt då, om man ofta har sin dator kopplad till elnätet? Är det bäst att köra slut på batteriet då och då eller kan man ha den kopplad till elnätet 95% av tiden och ändå räkna med ett fräscht batteri?

1
Bevaka tråden