Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern skärm med BT keyboard och nya PB12"

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På den "gamla" Powerbook 12" 867 kunde man ju efter att ha stängt locket och anslutit externt tangentbord ansluta extern skärm och mus och sedan knappa på tangentbordet för att den skulle starta upp i externskärmsläge utan den inbyggda och köra upp till 1600*1200

Hur är det när jag ska köra samma läge på nya 12" Powerbook och Apple bluetooth keyboard?

ingen som vet.

Southtown
Enligt vad jag har erfarit så stängs bluetooth radion av vid sleep-mode. Jag använder mig av BT-Musen från Microsoft, vilken då inte funkar att "väcka" min PB G4. Däremot har jag funderat poå om det kanske skulle gå att väcka om du hade en extern BT adapter kopplade till USB, då vanliga Trådlösa möss(?) och keyboards som är kopplade via USB kan väcka datorn. Jag är lite spänd på att höra vad Apple hade tänkt sig med sitt BT-set. Antar att det sitter en sleep knapp på deras keyboard och då borde det uppenbarligen gå att väcka den via samma keyboard, eller?
Frågan står väl fortfarande öppen så långt.
/Marcus

Någon som hittat lösningen på ovanstående problem ännu?

finns en firmwareuppdatering på apple som kanske kan hjälpa:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=120253

(har inte köpt BT tgb+mus än, så jag kan ej testa)

  • Oregistrerad
  • 2003-11-14 19:51

Om du kryssar i "Tillåt bluetooth enheter att väcka.." under bluetooth fliken i tangentbords inställningen så fungerar det.

(testat på pb17 med ms bluetooth mus)

  • Oregistrerad
  • 2004-07-14 15:34
Ursprungligen av stefanw:

Om du kryssar i "Tillåt bluetooth enheter att väcka.." under bluetooth fliken i tangentbords inställningen så fungerar det.

(testat på pb17 med ms bluetooth mus)

Jag har ett bluetooth-tangentbord från apple, och vill kunna väcka min PowerBook G4 12" med tangentbordet. Men i mina inställningar för bluetooth så är det alternativet fade-at och går inte att välja! Vaffö-då?

  • Medlem
  • 2004-07-14 15:44

En kund till mig har BTmus och tangentbord från Apple, och med dem kan han väcka sin iMac. Tar lite tid, men har alltid funkat. Alla uppdateringar är installerade, kan det vara nåt med dem? Han kör med en Belkin-adapter, har jag för mig.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-14 15:46
Ursprungligen av lime:

En kund till mig har BTmus och tangentbord från Apple, och med dem kan han väcka sin iMac. Tar lite tid, men har alltid funkat. Alla uppdateringar är installerade, kan det vara nåt med dem? Han kör med en Belkin-adapter, har jag för mig.

Jepp, det var uppdateringen av bluetooth som saknades.

1
Bevaka tråden