Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

lösenordskydd av naken barnstjärt

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-11-13 18:51

jag har lagt upp några bilder på min sons nakna stjärt för att hans farmor hudläkaren ska kunna ge ett enkelt utlåtande om utslagen. Nu vill jag gärna ha ett lösenord till den här mappen på servern. Hur fixar man det?

Jag har skapat mappen i Transmit för osx.

"länk"

innan ni klagar på bildkvaliteten vill jag bara tillägga att jag gärna skulle ha en riktig digitalkamera, utöver min T610...

edit: länken är borta

Senast redigerat 2003-11-13 19:08

hej, jag hadde börjat med att inte länka till bilderna ifråga på ett forum

Ser att du har din sida hos spray, vet faktiskt inte vilka dom begränsningar dom har, men.
Det enklaste är mha en liten fil som heter .htaccess (sök på forumet och google på hur man användar den).
förmodligen har du inte tillgång till nån form av php/asp/perl heller så den möjligheten kan vi glömma.

Jag tror det enklaste är om du slänger upp en tom index.html i den katalogen och så skickar länkar direkt till filerna till din läkare, när hon/han väl tittat på dom så tar du bort dom direkt igen.

självklart är detta inte det säkraste sättet, men om du bara skickar länkarna till henne så får du hoppas på att hon lever upp till sitt sekretess avtal. Funderat på ett alternativt leveranssätt? cdrom, maila direkt etc?

och ännu en gång så tycker jag du borde ta bort länken härifrån.

  • Medlem
  • 2003-11-13 19:10

sekretessavtal hit och dit skiter jag i. Det är min mamma, pojkens farmor det handlar om.
Och om nån går igång på ett utslag blir i alla fall inte jag störd av det...

  • Avstängd
  • 2003-11-13 19:16

Du har ju AIM har inte hon det eller öppna en åt henne så kan du skicka fil direkt

  • Oregistrerad
  • 2003-11-13 19:42

Om du har möjligheten att göra en PDF så kan du, om jag har rätt för mig, lösenordsskydda filen. När du öppnar krävs ett lösen för att kunna se den.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2003-11-13 20:06

Vaffö inte skicka bilderna i ett mejl?
Eller ladda upp dom och skicka länken? När farmor sett dom, så plocka bort dom, bara.

  • Medlem
  • 2003-11-13 20:11

jag har redan övervägt alla förslag (utom det där med pdf:en) och valde av olika skäl att försöka lösenordsskydda en internetadress. Om det inte går att lösa blir det plan B. Eller C eller D.

  • Avstängd
  • 2003-11-13 20:35

Är det nå´t Kvällsbladetsyndrom?

Read all about it EXTRA EXTRA

  • Medlem
  • 2003-11-13 21:04

eh... vaddå?

  • Avstängd
  • 2003-11-13 21:33

Om hon är läkare så kan hon ta emot stora filer på sin "arbetsmail".
Är det problem så gå in på din barnavårdscentral så kan de lägga in bilderna i Journalen direkt från din digitalkamera.
Med dagens teknik så löser man det.
Inte komplicerar.

Felstavning Igen USCH va jobbigt

  • Medlem
  • 2003-11-13 23:09

För det första arbetstränar hon och är för det andra den mest analoga människa jag känner till. Hon får krupp av att vänta på att mail ska landa i hennes sega PII-laptop, så hon vil hellre se dem på internet.

Varför har du inte köpt en ordentlig dator till henne i födelsedagspresent?

  • Medlem
  • 2003-11-13 23:20

jorå, jag tjatar så fort tillfälle ges - inte på att få ge henne en dator, men att hon ska switcha. Farsan är stadd vid bättre kassa (edit: än jag) så han kanske kan ge henne en i julklapp... Ett lockbete är iChat AV så att hon kan se sitt barnbarn röra sig oxå.

1
Bevaka tråden