Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad ska det här vara bra för?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-13 20:12

Vad ska det här vara bra för?

Senast ändrad av Xxxxx den - 13th November 2003 kl. - 20:07

Vad tjänar det till att tala om när ett inlägg ändrades? Ta bort!

Håller med !

Det kan vara bra att se om originalinlägget är förändrat (om man kommenterar ett tidigare inlägg).

Då är det lätt att följa: "sa han verkligen så?".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-13 20:23

Onödigt och fult. Jag ändrar ofta stavfel och dylikt eftersom jag är helt kass på att skriva maskni.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-13 20:26

Kompromissförslag:
Ge f*n i klockslag och tjafs men tala om hur många gånger den är ändrad...
(Av vem? Postaren naturligtvis - moderatorer stryker väl allt eller intet...)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-13 20:28

Men varför skulle någon vara det allra minsta intresserad av om eller när ett inlägg är ändrat?

Jag tycker funktionen är bra - det blir konstigt om ett inlägg refererar till ett tidigare som blivit ändrat och så vidare. Som det är nu kan man ju ändra direkt efter att ha postat utan att det syns, och förhandsgranska är ju bra om man vill ha lite koll på sitt slarv.

(Går det att ställa in tiden för hur länge man kan ändra ett inlägg utan att det syns? I så fall vore kanske aningen längre "ångerrätt" bra.)

[Edit: Särskilt i hetsiga debatter debatter är det ju kul att ingen kan fega ur och ändra sig utan att det syns - bra om man tänker på vad man skriver i förväg och står för det.]

  • Oregistrerad
  • 2003-11-13 20:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mondo
Men varför skulle någon vara det allra minsta intresserad av om eller när ett inlägg är ändrat?

Vill du jag skall exemplifiera praktiskt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-13 21:00
Citat:

Går det att ställa in tiden för hur länge man kan ändra ett inlägg utan att det syns? I så fall vore kanske aningen längre "ångerrätt" bra.

Det vore en vettig funktion faktriskt. Vore bra om man kunde ställa in den på tre timmar eller så.

Förmodligen senast ändrad av Mondo den - 30 februari 1885 kl. - 25.07

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mondo
Det vore en vettig funktion faktriskt. Vore bra om man kunde ställa in den på tre timmar eller så.

Förmodligen senast ändrad av Mondo den - 30 februari 1885 kl. - 25.07

Jag menade visserligen inte som en personlig inställning, utan för vBulletin (eller vad det nu heter) i största allmänhet. Ett par minuter räcker väl för att man ska kunna begrinda vad man skruvit?;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-13 21:48

Tycker funktionen är bra men för att undvika "felstavningsfällan" kanske man kan sätta 5 -10 min istället?
3 timmar, då kan man väl strunta i funktionen överhuvudtaget?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-13 22:26

På 99musik kör vi inte med det - och det är ohyggligt skönt. Man kan ändra stavfel, meningsbyggnadsfel etc. Vill man kasta paj på någons specifika kommentar kan man ju quote:a - då spelar det ingen roll om ursprungsinlägget ändras.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-13 22:28

Ta bort det helt och hållet tycker jag. Bara irriterande.

Vi har haft precis så ända sedan vi gick över till vBulletin i våras. Dvs. "Senast ändrad..."-grejen visas inte om inlägget ändras senast 2 minuter efter att inlägget skapades. Perfekt för att ändra eventuella stavfel.

/M

Det går att ändra ett inlägg inom en liten tidsrymd utan att det markeras som ändrat - testa!

[EDIT] När man talar om trollen så talar hr. Belak om dem ännu snabbare ...

  • Medlem
  • 2003-11-18 12:03

kunde man inte ha tid på sig att ändra tills någon läset inlägget?

  • Medlem
  • 2003-11-19 01:34

Tycker funktionen är bra, var precis nyss förvirrad över egendomlig citering, men fattade sammanhanget efter koll på när ändringen inträffade.

1
Bevaka tråden