Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spel-som-måste-portas-tråden

Tråden skapades och har fått 68 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Såg detta spel hos en kompis, efter fem minuter kände jag ett tvång att bygga ihop en lek-pc enbart för att kunna pilla med detta strategispel.

Homeworld 2: officiell hemsida

GRYM trailer (divx) - 65 MB

Måtte Aspyr eller annat duktigt företag porta detta spel! Har ni fler exempel på spel som bara "måste" portas?

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-11-13 11:27

Sam & Max Freelance Police när det kommer.
Släpper inte Lucas Arts det för Mac också blir jag ond!

Rollercoaster Tycoon. Tveklöst.

Sen så har vi ju:

* Vampire the Masquerade-spelet som baserar sig på HL2-motorn.

* Battlefield 1942

* NHL, This is Football

* True Crime

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2003-11-13 12:30

Kubb...

  • Medlem
  • 2003-11-13 12:41

Hitman I och II

Mafia

Citat:

Skrevs ursprungligen av Micke F
Kubb...

hahaha, den var bäst!

Kanske ska porta krocket & boccia också!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan S
hahaha, den var bäst!

Kanske ska porta krocket & boccia också!

Tja, vad sjutton, biljard, golf och en massa annat är ju redan "portat".

Kubb lär nog bli en höjdare...:D

Så vi saknar alltså bara 13 spel?

GTA-spelen!!!!!

Samma gäng som utvecklade "Medal of Honor" har nu försett den andra sidan med "Call of Duty". Det släpptes i förra veckan och är orsaken till att jag suttit alldeles för mycket vid min XP-burk och för lite vid Macen...

Call of Duty kan sammanfattas med ett ord: Mäktigt. Visst, de olika nivåerna är ganska ojämna i kvalitet, men det finns ett antal som är riktigt, riktigt bra. Har ni sett Band of Brothers och/eller Enemy at the Gates har ni även sett ett par av miljöerna i spelet.

Har ni tillgång till en lite modernare Wintelburk rekommenderar jag verkligen demon som består av en av de mer välgjorda nivåerna. Annars finns det en QuickTime-film i 100-megsklassen som visar en av Stalingrad-nivåerna, även det en av de särklass bästa.

MoH dök ju upp till MacOS, så man kan ju hoppas att det även gäller Call of Duty. Tills dess lär dock jag ha spelat mig trött på den andra burken...

För övrigt instämmer jag med tidigare talare avseende Battlefield 1942, som är det andra spelet jag har köpt till min speldator...

/Göran

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-11-13 22:17

känns lönt att sitta här och whina

1) The Sims: Vacation
2) The Sims Unleashed
3) Warcraft III: Reign of Chaos
4) Medal of Honor: Allied Assault
5) The Sims
6) The Sims: Hot Date
7) The Sims Deluxe
8) Zoo Tycoon
9) Harry Potter and the Sorcerer's Stone
10) Roller Coaster Tycoon 2

Ovanstående är mest sålda spel för PC under förra året. Alla utom #10 finns för Mac.

Svårt att önska spel när det kommer mer spel än någonsin till Mac. De här senaste tre åren har det bara exploderat med släpp. Fantastiskt med tanke på storleken på vår plattform. För tio år sedan hade Mac 25% av hemdator-försäljningen i Sverige, idag 5%?

Barnspel till X
FIFA 2004
NHL 2004
HL 2
MS Flight simulator

Unreal Tournament (Original alltså)!!

jag vill se UT till osx, jag vet att det finns en halvfärdig variant som westlake pysslade med, men den funkar inte riktigt bra. Är man en seiös UT-gamer som jag så är det alldeles för dåligt jämfört med att spela det på Os 9. Ett gäng som håller till på http://www.utpg.org påstås hålla på med en osx version, men det finns inga som helst uppdaterade nyheter om saken.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen:
det finns ingen UT-version som originalet!!

Ursprungligen av MauserMan:

jag vill se UT till osx, jag vet att det finns en halvfärdig variant som westlake pysslade med, men den funkar inte riktigt bra. Är man en seiös UT-gamer som jag så är det alldeles för dåligt jämfört med att spela det på Os 9. Ett gäng som håller till på http://www.utpg.org påstås hålla på med en osx version, men det finns inga som helst uppdaterade nyheter om saken.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen:
det finns ingen UT-version som originalet!!

Om du är en seriös UT gamer så hade du valt att lira på en pc istället...

Ursprungligen av xplane:

Om du är en seriös UT gamer så hade du valt att lira på en pc istället...

Barnen har varsin pc , så vi har 2 macar och 3 pc-burkar, det räcker för att INTE vilja ha pc... ;).

Deus Ex 2 – Invisible War! Tycker helt klart att ettan är det bästa spel jag spelat. Finns snart för både Xbox och Windows, men inget är sagt om någon Mac-version än

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2003-11-14 13:04

Colin McRae Rally är ju ett måste, finns ju inte ett endaste shysst bilspel till mac ( 4x4 har ingen känsla över huvud taget)

Vad som står på min önskelista till jul!

Alla close combat spel släpps till macosx och gärna några äldre strategispel från Atomic t.ex. Stalingraad.

Annars funkar ju Myth2 nu mer till x så jag är ganska nöjd.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Micke F
Kubb...

Lysande! Den som snickrar ihop ett juste iKubb ska jag personligen belöna med en låda Paradis (eller Alladin om nån är lagd åt det hållet). Lite sköna möjligheter att diskret flytta sig lite för långt fram innan man kastar, och liknande, måste implementeras...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-11-15 15:30

Command&Conquer serien från Westwood. Visserligen Portas "Generals". Men jag tror inte min burk blir så glad av det spelet.

  • Avstängd
  • 2003-11-15 15:56

Hmm börjar haja nu.
Som gammal restaurangarbetare så förstod jag inte mycket när det talades om porta/portas Kul med språk , och hur man tolkar. Tolka också ett bra ord.

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2003-11-15 23:43

Jag längtar fortfarande efter Star Wars Galaxies och så skulle gärna vilja se Knights of the old Republic på Mac. Men jag får väl trösta mig med att Jedi Academy är på gång.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-16 14:55

Max Payne 2 om det inte är på väg!

  • Medlem
  • 2003-11-16 17:29
  • Medlem
  • Kiruna
  • 2003-11-17 22:56

Skulle heller inte ha något emot att Broken Sword 3 hittade till Macen.

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2003-11-18 01:40

Half-Life och Counter-Strike

  • Oregistrerad
  • 2003-11-23 03:51

är det ingen som vet något om Max Payne 2? portningen av ettan var ju lysande, hoppas verkligen tvåan kommer... På Remedys site står ingenting om någon mac-version, men dom nämner å andra sidan inte något om att ettan finns till macen heller.:rolleyes:

starcraft: ghost vore inte heller helt fel, men det är väl endast till konsoller om jag förstått det rätt..

undrar hur krävande ett HL2 skulle vara? såg minimikraven för Halo till macen på macnytt, dom var inte att leka med.. dubbel 867 g4 tror jag var minimum, 1 ghz rekomenderad. halo är ändå grymt överskattat.

ett HL 2 däremot, självklart med medföljadne CS vore inte fy skam. bara det skulle nog öka försäljningen av macar överhuvudtaget. verkar helt seriöst vara en av de vanligaste frågorna från kanske-ska--bli-switchers, "vilka spel finns till mac, finns cs?"

Bevaka tråden