Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hög nätverksaktivitet utan program?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-11-13 11:08

jag har bara Safari öppet när trafiken ut på internet ser ut så här. Vad är det som strömmar och varför?

edit: jag varken hämtar eller skickar något just när dumpen tas.

Jag kan inte svara men jag har sett liknande saker. Ibland är det så mycket att jag märker det för att datorn reagerar långsammare. För mig varar det i ca 10 sek för att sen försvinna.

Jag vet inte om det är nytt iom Panter men kanske var jaguar så slött så jag inte märkte det.:D

PP

mlMac?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2003-11-13 11:27

Och namnet på denna lilla tingest?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-11-13 11:33

NetMonitor

En gratisvariant med samma funktion (och några till) som heter MenuMeters finns också.

  • Medlem
  • 2003-11-13 11:36

jag har mlMac på burken men det är som sagt inte igång (det är det sällan). Sitter med en iMac G4 10.2.8.

  • Medlem
  • 2003-11-13 11:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av Kalle W
NetMonitor

En gratisvariant med samma funktion (och några till) som heter MenuMeters finns också.

Det är NetMonitor som syns på dumpen. Hur kan den avslöja vad det är som strömmar ur min burk? Eller menar du att det är den som är problemet?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-11-13 12:12

Jag svarade bara på frazzes fråga.

Min gissning är att du kör något program/server i bakgrunden. Typ mlMac eller så. Prova att starta om datorn med shift nedtryckt. Har du fortfarande liknande aktivitet då? Om inte så är det någon server som rullar i bakgrunden.

Kör "ps aux" i terminalen och kolla om du hittar något som är i gång.

  • Medlem
  • 2003-11-13 12:39

får bli nästa gång. Jag startade om med fsck -y och det löste problemet, i alla fall för den här gången. Tack ändå!

Terminalen är ond!

1
Bevaka tråden