Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knaprande håddisk

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-13 10:52

Min HD i min tiBook har börjat skriva/läsa sådär var 20s, knaprar till lite och sen blir tyst. Alltså när jag inte gör ngt med datorn förstås. Inga program på som kan skapa detta såvitt jag förstår. Den har inte gjort så här tidigare utan varit helt knäpptyst. Håller den på att packa ihop eller? Ngn som vet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-13 10:56

Bägge de hårddiskar jag haft/har till min tiBook har betett sig på detta sätt sedan jag fick dem.

För länge sedan har jag för mig att jag läste att detta var ett vanligt fenomen men jag skulle också vilja få en förklaring till varför hårddiskarna beter sig så här.

Har använt diskarna under 10.1, 10.2 och 10.3.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-13 11:08

Dra igån Top i terminalen om du är intresserad av att veta vilka processer det är som jobbar - snurrar massor i bakgrunden, allt från webservrar till uppdateringar av bindings

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-13 11:31

Jag körde precis top, visst det är en del som händer. Men det har det ju gjort tidigare med. Då var den helt tyst, man gillar ju inte när det blir förändringar. Hahaha...nu lät jag ju som den gamla gubben (37) som jag håller på att bli!!

1
Bevaka tråden