Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-sladd till iBook DV/SE?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver en sladd så jag kan koppla min iBook 466 Mhz till TV:n. Jag vet hur sladden ser ut, men jag vet inte vad den heter eller var man kan köpa den.

I ena änden ser det ut ungefär som en hörlurskontakt, fast med tre ränder istället för två och i andra änden tre kontakter som är såna som man kopplar in i scart-kontakten eller i AUX-uttagen på stereon. En röd, en vit och en svart tror jag.

Nån som vet vad jag är ute efter och var jag hittar en sån. Det fanns inte på Expert och för att hitta den på nån Internet-datorbutik måste jag ju veta vad den heter…

Vore sjysst om jag kunde få lite hjälp

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-11-09 00:20

Kanske kan denna fungera.
Står att den är för de två första generationerna av vita iBooks, men den kan ju kanske funka till dasslock också.
Någon som vet?

Det ser ut att kunna vara rätt… Hu, vad dyr den var!

Okej, jag tror att jag hittade rätt sladd påå Clas Olson. Nu är problemet att bilden på TV:n är svart/vit ovh flimrar jättemycket. Man ser att det är rätt, men det är knappt igenkännbart. Vad göra?

Det funkar om man drar ut den lite grand.. Den får alltså inte vara helt intryckt.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-12 20:44

Du har inte satt dom andra (RCA-kontakterna) fel?
Fast skall jag vara ärlig så är väl 30% av de sladdar jag köpt på Classe felkopplade

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-11-12 20:57

Nillon prickade nog rätt med sin länk. Så här ser den ut.

Den följde med när jag köpte mitt dasslock för ett antal år sedan. AV-kabel-iBook kallas den rätt och slätt på Apple Store. Om att ansluta till TV:n kan du läsa en hel del om på forumet. T.ex. här.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fantomen
Nillon prickade nog rätt med sin länk. Så här ser den ut.

Den följde med när jag köpte mitt dasslock för ett antal år sedan. AV-kabel-iBook kallas den rätt och slätt på Apple Store. Om att ansluta till TV:n kan du läsa en hel del om på forumet. T.ex. här.

OKEJ, vad bra! Då lämnar jag väl tillbaka sladden till Clas Ohlsson och får tillbaka mina 79 spänn så jag kan köpa den där sladden för 500, bara för att jag är för lat för att justera sladdjäveln lite…

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-11-13 10:57

Det kostar att ligga på topp.

1
Bevaka tråden