Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Usel batteritid på apples nya BT-mus?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-12 01:55

Jag köpte apples nya optiska blåtandsmus för en månad sedan och idag så får jag jag upp en varning om att batterier är på väg att ta slut. Efter att ha kollat i Systeminställningarna så kan jag konstatera att det verkar vara ca 15% kvar av batterierna.

Efter att ha använd en annan icke blåtands optisk mus innan så tycker jag att det är riktigt uselt med bara runt 1 månads batteritid.

Under månaden som gått så har jag iofs aldrig stängt av musen genom att dra för luckan på undersidan utan förlitat mig helt på dess egna strömsparande funktioner.

Får väl sätta i nya batterier och sedan se hur länge de räcker om man stänger av musen var gång man går från datorn en längre stund.. jobbigt..

Använder uppladdningsbara AA batterier i en Logitech mus här hemma. Batteritiden beror väldigt mycket på hur mycket och till vad den används men ett par månader brukar vara normalt. Datorn används en hel del till spel, speciellt FPS spel där musen får mycket motion.

Det är nog fel på din mus. Jag har använt min i snart två veckor och ännu har inte batterimätaren minskat någonting _alls_.

Jag har förstås stängt luckan rätt ofta.

Ciryon

  • Medlem
  • 2003-11-28 18:14

Jag har också fått byta batteri efter en knapp månads användning. Batterimätaren var nästan full dagen innan varningstexten kom upp.

Skulle inte batteriet vara i 3 mån?

1
Bevaka tråden