Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En hög frågor...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-11 18:10

Hej folk!
Har grymt bråttom och kastar helt fräckt ut en hög frågor utan att ens ha sökt efter svaren innan.
Att jag är hyfsat grön på telefoner och att jag med era svar kommer att ha (förhoppningsvis) plockat bort det sista hindret för tre blivande switchers kanske ursäktar mitt slöa beteende.

1. Vet att man kan skicka bilder och signaler till och från telefoner. Kan man också locka över bilder man tagit med en kamera telefon till datorn? Från tex Z600 och T610? Vad använder man då för program?

2. Krävs det något speciella inställningar i telefonen (mer än de vanliga mailkontouppgifterna) eller hos mailleverantören för att man ska kunna skicka och ta emot mail via telefonen? Behöver man ha ett internetabbonemang inlagt också? Gäller en Z600

3. Provade tidigare att skicka ett SMS via Adressboken i Mac OS X 10.2.8. Ingenting hände på telefonen och SMS:et kom inte fram. Hur ska telefonnumret "se ut" i adressboken för att det ska fungera?

4. Provade även att ringa till en bluetooth telefon med öppnad Adressbok. Det kom fram att det ringde men det stod att den som ringde var okänd. Varför? Kan det vara så att man måste ligga in både i Adressboken och i telefonen?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • 2003-11-11 18:57

1. här beskrivs hur man skickar över ringsignaler. Det görs på samma sätt med bilder.
http://99mac.se/forum/showthread.php?s=&threadid=29321&highlight=baron

2. Iaf inte om man har telia (tror jag, men jag har inte testat)

3. Lyckades du få upp alternativet "Skicka SMS" när du vänsterklickade längre än 1-2 sek på "mobil" eller vad det står före mobilnumret? Man får ingen bekräftelse på att man har skickat.

4. ?

4. Ja, för att se vem det är som ringer måste personen finnas med i datorns adressbok.

Ciryon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-13 20:46

Tack för svaren grabbs. En frågor till.
Vad ska man använda för modemscript om man ska koppla upp en Z600 och en T610?

Jag får fortfarande samma fel när det ringer. Det står "Okänd" även fast jag finns både i telefonen och i adressboken.

Citat:

Lyckades du få upp alternativet "Skicka SMS" när du vänsterklickade längre än 1-2 sek på "mobil" eller vad det står före mobilnumret? Man får ingen bekräftelse på att man har skickat.

Ja, jag får upp precis som det står för dig. Kan skriva messet men jag får ingen bekräftelse att det är skickatmen mest viktigast så kommer inte messet fram. Ska det hända någonting på telefonen? Man tycker ju att det ska blippa eller bloppa till...?

Är det GPRS du snackar om eller "vanligt" modemscript?

  • Medlem
  • 2003-11-13 21:10

jag får inte heller nån bekräftelse på att sms har gått iväg, så det känns som en chansning varje gång. Men det har alltid kommit fram, även om det bara handlar om 10-15 sms totalt.

  • Medlem
  • 2003-11-13 21:10

Nurell, vad var det för finurlig grej du skrev om tidigare du använde för att skicka sms med?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-13 21:43

Nurell > GPRS
Men vill gärna veta vilket för vanligt modem också.

1500 inlägg! Toblerone time!

  • Medlem
  • 2003-11-13 23:06

jag är inte säker på att jag svarar på det du vill veta, men så här ser det ut i mina nätverksinställningar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-13 23:39

Nope, det var inte det.
Jag undrade över vilket modemscript man ska använda när man kopplar upp sig via BT via telefon.

1
Bevaka tråden