Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

vilket adsl-modem?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

är D-link 300i något å hänga i julgran eller finns det bättre alternativ?

Jag hade en släkting till den där vännen på min renoldlade PCtid, och man kan ju inte annat än att säga att den är enkel att "setup",med min iMac Globe 15" var den plugnplay även om det i dokumenten stod annorlunda !
Men om du tex. kör telia ADSL så föreslår jag SurfinBird istället. Visserligen är det mkt dyrare, men den har nå mkt mer inbyggt... Bla. pingar den Telias server var 5 min, när man är inaktiv vilket innebär att man slipper ny ipadress hela tiden utan att man i "praktiken" får en fast, men "telia-långsam" lina...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-10 10:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av frasseman
Bla. pingar den Telias server var 5 min, när man är inaktiv vilket innebär att man slipper ny ipadress hela tiden utan att man i "praktiken" får en fast, men "telia-långsam" lina...

Jag har en Alcatel Speedtouch som jag inte tror pingar telias server men jag har haft samma ip i säkert ett år. Snacka om dynamiskt ip...

Ett annat tips är Netgear DS824 som då är trådlös och inte så dyr. Du var väl ute efter något sådan i någon annan tråd?

Citat:

Skrevs ursprungligen av David Slättne
är D-link 300i något å hänga i julgran eller finns det bättre alternativ?

Har har haft samma modell sen... tja, det är nog ca 2 1/2 år. Funkar bara bra. Det enda som jag kan komma på som skulle vara en nackdel är ett svagt metallisk susande ljud som den avger. Å andra sidan, är det inte helt tyst i rummet så märker man det inte. Som det är nu så överröstar min G5:a den med råge.

  • Medlem
  • 2003-11-11 10:16

Kan man verkligen använda vilket ADSL-modem som helst hos vilken operatör som helst?

Har fått för mig att det finns lite olika standarder?

/Frans

  • Oregistrerad
  • 2003-11-11 16:37

Hej

Jag har ADSL hos Telia med ett Ericsson modem, som slutade synka för några veckor sedan, det tog ett tag och hitta felet. Jag pratade då med Telia, och dom sa ett där jag bor så går bara Ericsson modem för det sitter Ericsson utrustning i telestationen och den är lite känslig för vilket modem man har.

Så ja det har betydelse vilket modem man avänder ibland.

MWh

Bengt Randers
Bromma

1
Bevaka tråden