Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Halo släppt!

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore?productLearnMore=T8340LL/A

har någon hört om Deus EX2 el. MaxPayne2 till Mac'en!? De är ju släppta till PC...

Är det sant!?
Är det inte bara att det går att förbeställa?

Hursomhelst lär man behöva en G5 med dubbla 2 GHz och Radeon 9800 Pro för att kunna få fullt ut av spelet...
Kul för dom som har det !

Det är inte släppt, men det går att förboka.

Max Payne 2 NU!! Har fortfarande min gamla PC uppe för att kunna spela det. Iofs är jag väldigt nära slutet, så när det väl kommer till macen så är det lite out of date för min del..

vilken tur att jag har det dual G5, 2.5 gb ram, radeon 9800

Citat:

Skrevs ursprungligen av star-affinity
Är det sant!?
Är det inte bara att det går att förbeställa?

Hursomhelst lär man behöva en G5 med dubbla 2 GHz och Radeon 9800 Pro för att kunna få fullt ut av spelet...
Kul för dom som har det !

<neo>whoa!</neo>

Ärlig talat så trodde jag faktiskt aldrig att detta skulle hända efter att bungie blev microsofts bitches..

  • Oregistrerad
  • 2003-11-10 20:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av el gringo
http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore?productLearnMore=T8340LL/A

har någon hört om Deus EX2 el. MaxPayne2 till Mac'en!? De är ju släppta till PC...

Får jag gissa att du hitta detta på IMG?

IMG? nä - jag surfarde bara runt lite...var eg. på jakt efter Deus el. MaxPayne 2

  • Oregistrerad
  • 2003-11-11 01:47

Synd att det skall dröja så länge innan Mac-versionerna släpps. Halo medföljer gratis om man köper en X-Box i dag.

  • Medlem
  • 2003-11-11 03:14

Jo Tjena

System Requirements:
Power PC G4 700 Mhz or faster
Mac OS X 10.2.5
256MB RAM (iMacs req. 512MB)
Radeon 8500 or Geforce 2 MX with 32MB

När spelet visades för första gången var det på en 300Mhz blåvit G3,a Sawtooth..

Har dom hällt sirap i koden eller är det allmän MS policy att sabba alla program..

När spelet visades för första gången var det ett rullande demo, en film.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-11 08:23

En 300MHz blåvit G3:a sawtooth? Wow, finns det sånna?

Precis, det var bara en film då det visades för en en massa år sedan. Har den liggandes någonstans.

jag längtar efter max payne 2 ganska rejält, verkar grymt bra

jag kör pc på jobbet - så jag lär köra det där, innan det kommer till mac :rolleyes:

Citat:

Skrevs ursprungligen av anders gbg
jag längtar efter max payne 2 ganska rejält, verkar grymt bra

Max Payne 2 ÄR jäkligt bra! En grym känsla!

Men vad fan menar de med "256MB RAM (512 for iMac)
Vafalls? Är iMacen mer minneskrävande eller?

ja - konstigt. kan det vara att imac'en har sämre grafikkort och att man får kompensera med ram. dom kanske menar äldre imac's?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leftrustle
Max Payne 2 ÄR jäkligt bra! En grym känsla!

Men vad fan menar de med "256MB RAM (512 for iMac)
Vafalls? Är iMacen mer minneskrävande eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-11 10:08

Enligt MacNN så kommer Halo släppas 3 december. Hoppas det kommer en demo direkt. Lite tråkigt att de för Xbox snart släpper Halo 2, lite eftersläpning kan tyckas.

att dom släpper halo 2 tidigare för xbox lär ju vara att dom vill att folk skall köpa xbox

Citat:

Skrevs ursprungligen av david_v
Enligt MacNN så kommer Halo släppas 3 december. Hoppas det kommer en demo direkt. Lite tråkigt att de för Xbox snart släpper Halo 2, lite eftersläpning kan tyckas.

Jag vill inte förstöra för någon, men jag har nu testat Halo i pc-versionen, och det var så jäkla tråkigt! Usch, vad dåligt det var. Ful grafik (inte dålig i sig, bara ful) och konstigt kontrollsystem. Det kanske skulle bli bättre om man spelar mer, men att en hel drös människor köpt Xbox bara för detta spel förstår jag inte.

Bungie var bättre på Marathontiden...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-11 10:45

Halo 2 kommer först i mars för Xbox, men rätt samtidigt som 1an till Mac.

Har provat Halo på xbox, inte pc, skönt spel. Dock gör de sig ofta bättre med hjälp av ett tangentbord då det är lite lättare att kontollera och utföra olika kommandon (som byta vapen).

jag kan hålla med om att halo inte är dundersnyggt. har bara spelat på xbox och håller med om att det är svårt att vänja sig vid "handkontrollen"...jag ser mer fram emot doom 3, deus ex 2, maxpayne 2...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-11 11:12

Och Project Gotham 2, dundersnyggt bilspel. Värt att köpa bara för det misstänker jag. Dock skulle man kanske investera i en ratt i så fall

ja - bilspel utan ratt känns som "samlag utan könsorgan"

  • Oregistrerad
  • 2003-11-11 16:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av Leftrustle
Jag vill inte förstöra för någon, men jag har nu testat Halo i pc-versionen, och det var så jäkla tråkigt! Usch, vad dåligt det var. Ful grafik (inte dålig i sig, bara ful) och konstigt kontrollsystem. Det kanske skulle bli bättre om man spelar mer, men att en hel drös människor köpt Xbox bara för detta spel förstår jag inte.

Bungie var bättre på Marathontiden...

Erhm.. du måste spela det mer...
Spelade du SP eller MP?
MP är askul om du spelar det typ ett tag!:p
Men med grafiken att göra.. det kan vara för att grafik kortet var dåligt. Och alla "options" var inte på bästa.

Jag tycker iaf att det är ett spel man ska köpa..

Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
När spelet visades för första gången var det på en 300Mhz blåvit G3,a Sawtooth...

Här är den!

"..it's going to ship early next year from Bungie..."

Jo, eller hur?
Tror det var 1999 eller 2000 som filmen visades.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-11 19:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av star-affinity
Tror det var 1999 eller 2000 som filmen visades.

det var 1999...

Jag kommer fortfarande ihåg hur mycket jag ville ha spelet!!!!!:mad:

Om det skulle ha kommit 2000 så skulle jag sitta och spela det nu!!!

Nu måste jag inhandla en ny dator för att kunna spela det.

Lirade demot på PC-burken. Kändes lite segt trots senaste hårdvaran. Betydligt roligare än på Xbox i vilket fall som helst - mest pga mus gissar jag.

Faktum är att många klagar på att pc-versionen är seg, men det går inte att göra speciellt mycket åt på nuvarande hårdvara. Halo för PC är faktiskt det första spelet som använder Pixelshaders och det är mycket processorkrävande (krävs snabbare grafikkort helt enkelt och till viss del även snabbare datorer). Det är en sak som 99% av alla som klagar på det faktiskt inte vet om ens och klagar på att Gearbox varit dåliga på att programmera pc-versionen. Visst, framtida patchar lär väl öka fps:en i spelet en bit men det kommer inte att ligga i närheten av fps som man kan få i tex Quake 3 (där man nuförtiden kan få över 300fps på dom fetaste datorerna med dom fetaste grafikkorten).
Hoppas bara att det kommer ut en cooperative multiplayer-patch för spelet snart dock....

  • Medlem
  • 2003-11-12 12:35
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Lirade demot på PC-burken. Kändes lite segt trots senaste hårdvaran. Betydligt roligare än på Xbox i vilket fall som helst - mest pga mus gissar jag.

Hur är det, går det att koppla en mus till en X-Box? Jag har aldrig provat en, men jag var helt lost, när jag provade ett shoot-em-up på en Game Cube.

Bara man vänjer sig så går det utmärkt att spela Halo med Xboxens handkontroll. Fast man har mycket bättre kontroll när man kör med tbord och mus på pc-versionen (tänker mest på alla fordon men även fps-delen)

Bevaka tråden