Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad göra med Nokia 6310i

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-11-10 10:15

Jag har en Nokia 6310i och en PowerBook 400 utan blåtand men väl med IR.
Kan man koppla ihop dessa och synka adresser och kalender?
Programvaran hos Nokia finns ju bara för det där andra operativsystemet...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonny Friberg
Jag har en Nokia 6310i och en PowerBook 400 utan blåtand men väl med IR.
Kan man koppla ihop dessa och synka adresser och kalender?
Programvaran hos Nokia finns ju bara för det där andra operativsystemet...

Hehe, när jag läste din rubrik så blev min första tanke. "VM i mobiltelefonkastning", det finns faktsikt ett sånt VM...Din telefon kanske kan delta där nästa år?

Har 6310i blåtand i sig då(Fråga mig om Sony Ericsson istället, Nokia kan jag inte mycket om )? Isf kan du ju köpa en blåtands-adapter bara och plugga in i USB-porten, så har jag det med min PowerBook 550

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2003-11-10 19:27

iSync har ju inte stöd för 6310i så blåtandsvägen går inte.
Om det finns någon annan synkroniseringsprogramvara för att köra via IR vet jag inte.

Vet någon om stöd är på väg?
Har precis köpt en 6310i, men upptäcker till min fasa att det inte fungerar.
SallingClicker fungerar utmärkt, så BlueTooth som sådant verkar fungera bra.
Och att para ihop datorn med telefonen fungerar bra likaså.

Tack Daniel för tipset om programmet ovan. Får nämligen låna/får en 6310i av min mor och får den ikväll. Bad henne köpa en Bluetooth adapter med så jag kan synka med adressbok och kalander. Trodde ju att det skulle finnas stöd för det i iSync, men inte, och det var ju en besvikelse. För jag är grymt nöjd med de telefoner jag haft och de är 6150 och 6210. Två år med varje. Så då kanske jag inte kommer köpa en egen ny, men det är ju ul det med iofs..

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-04-07 16:31

Tyvärr så kom inte 6310i att få SyncML-stöd som det initialt uppgavs från Nokia. Det är bara Communicator av de två som fick det den gången. Alla referenser om SyncML och 6310i som du eventuellt kommer att se på Internet är alltså felaktiga.

1
Bevaka tråden