Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

svenskar hinner före ITMS i sverige?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-11-10 08:28

det verkar så i alla fall.
så skrev expressen
stavningen av ITMS blev väl sådär som vanligt*suck*...

*host*
Det kanske är en viss skillnad i pris, kanske...
Det känns som om Jambarine försöker utnyttja vågen, men samtidigt försöker tjäna pengar på att "vara först" i Sverige.
Lite dödfött !? När/om iTMS öppnas för Sverige, så är det en viss skillnad i låtpris om jag minns rätt...

Frågan är då vad som slår... Dyrt eller Billigt !?
Ingen som vet, ingen som vet !

  • Oregistrerad
  • 2003-11-10 09:24

så sant, så sant...
fast det e ju bra att det e nån som tar tag i det hela!
lite konkurrens brukar ju göra sitt...

Citat:

Skrevs ursprungligen av frasseman
När/om iTMS öppnas för Sverige, så är det en viss skillnad i låtpris om jag minns rätt...

Frågan är då vad som slår... Dyrt eller Billigt !?
Ingen som vet, ingen som vet !

Njae. Vi vet väl inte vilka priser låtarna kommer att ha på ITMS när det kommer till Sverige. Det är helt andra förutsättningar här än i USA när det gäller upphovsrätt och sådant. Det kan bli betydligt dyrare än i USA.

Som någon sa tidigare, det är bra att någon tar tag i detta i sverige så det börjar hända lite saker.

Låt priserna i USA är överkomliga och man kan ibland köpa hela album för mindre än 10 dollar.

I sverige kommer det ju att bli dyrare för Bosse ska ju ha lite pengar han med. Mer än 10 kr är inte jag beredd på att betala för en låt som jag laddar ner samt ett album som är mer än 2 år betalar jag högst 90kr för.

Musikindustin måste tänka om och inse att internet är den nya distribution vägen att gå, det har dom väl till en del börjat att inse men det krävs mera, samt så får dom börja och se över sina marknadsföringskostnader, krävs det 10 milj för att göra en bra video för skräp mtv? Plus en massa andra saker saker som dom får tänka över.

Hur som helst, hoppas att ITMS kommer till europa snart och har bra priser.

1
Bevaka tråden