Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Amerikansk iBook Sverigekompatibel?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-11-07 04:03

(Skrev tidigare detta inlägg i en annan del på forumet, men insåg att det här nog är ett bättre ställe att fråga på.)

Jag pluggar för tillfället i USA och har börjat fundera på att skaffa en iBook nu efter att Apple släppt de uppgraderade versionerna. Skulle behöva lite info om kompabilitet vad gäller amerikanska versionen, hoppas att det finns någon som vet.

Tangentbordet: Mjukvarumässigt ska det inte vara några problem, men hur är det med tangetbordet? Är det samma antal, form och position? Skulle man kunna köpa ett ersättningstangetbord när man kommer hem till Sverige och byta? (Pris?) (Det verkar inte som man kan konfigurera datorn med andra tangentbord än engelskt eller spanskt på apple store.)

Strömförsörjning: Spänning/frekvensproblem? Kan man byta ut sladd, kontakt eller transformator så att det fungerar smidigt när man kommer hem? (Dvs slippa använda en extra adapter.)

DVD-spelaren: Regionsproblem??? Måste man "hacka" datorn för att den ska fungera med europeiska DVD?

Några andra problem som jag inte tänkt på?

Citat:

Skrevs ursprungligen av dala

Tangentbordet: Mjukvarumässigt ska det inte vara några problem, men hur är det med tangetbordet? Är det samma antal, form och position? Skulle man kunna köpa ett ersättningstangetbord när man kommer hem till Sverige och byta? (Pris?) (Det verkar inte som man kan konfigurera datorn med andra tangentbord än engelskt eller spanskt på apple store.)

Strömförsörjning: Spänning/frekvensproblem? Kan man byta ut sladd, kontakt eller transformator så att det fungerar smidigt när man kommer hem? (Dvs slippa använda en extra adapter.)