Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1 miljard iTunes-låtar med din Big Mac

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-11-06 16:39

Om man får tro New York Post så ska McDonald's ge bort 1 miljard låtar i iTunes Music Store.

"Less than a month after Pepsi announced a blockbuster deal to give away 100 million downloads from Apple's iTunes music service to its customers, McDonald's is close to a announcing a much bigger deal, The Post has learned.

In a dramatic move that gives a thumbs up to the music industry's efforts at creating legal alternatives to file sharing, McDonald's plans to give away up to 1 billion songs in a marketing campaign, according to sources familiar with the matter."

Oj, det låter ju helt sanslöst, om det är sant. Jag som tyckte 100 miljoner var många låtar...

Ännu mera sanslöst, det står att McDonalds betalar 99 cent för varje sång. I så fall skulle de lägga ut *en miljard dollar* på den kampanjen, bara i inköp av musik. Inte kan väl ändå det vara möjligt?

Ah, nu läste jag en lite mera sansad förklaring och det är ju förstås att både Pepsi och McDonalds endast betalar för nerladdade sånger. De kanske räknar kallt med att endast nån procent eller rent av promille av alla koder de skickar ut verkligen kommer att användas för nerladdning.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-06 16:57

Men blir ju ändå lite cash.. men vad gör man inte för att förknippas med supercoola Apple

Undrar vad veggo-Steve drömmer om nätterna nu

Låter helt otroligt!

Apple är smarta, väldigt smarta!

Inte kan väl Pepsi och McD betala 99 c per låt för att marknadsföra iTunes, det kan jag aldrig tro.

Pepsi betalar ungefär hälften, var det?

Fasen att man inte bor i USA då... Tänk er såhär:

Jag sitter hemma en tråkig måndag kväll och funderar på att köpa nån låt över iTMS... Istället drar man ner o köper sig en pepsi runt hörnet, då får man både njuta av pepsin och av sin nyköpta låt

Problemet är att man får bara en gratis låt per var tredje burk.

MacDonalds dementerar:

McDonald's Corp. characterized a published report that it plans a massive digital song giveaway promotion as "pure speculation."

http://biz.yahoo.com/djus/031106/1251001388_1.html

Buu!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
MacDonalds dementerar:

McDonald's Corp. characterized a published report that it plans a massive digital song giveaway promotion as "pure speculation."

Jaha, vem var det som sa nej, nej, aldrig , nej, JAAA. Man brukar ofta dementera ända tills man bekräftar via en presskonferens.

  • Medlem
  • 2003-11-06 23:01
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Problemet är att man får bara en gratis låt per var tredje burk.

Vilket med min tur innebär en låt var trehundrande burk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-06 23:57

Haha tror du inte att det är typ "samla-tre-burkar-eller-tre-ettiketter-å-skicka-in-så-får-du-en-sång-kampanj.... (Kanske inte förresten, det är nog bara i Svedala vi gör sånt.)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Alf Nilsson
Jaha, vem var det som sa nej, nej, aldrig , nej, JAAA. Man brukar ofta dementera ända tills man bekräftar via en presskonferens.

Jo, den som lever får se...

Kampanjen kanske endast gäller Justin Timberlake´s och McDonald´s "I´m lovin´it"?

Det senaste är att McDonalds uttalande faktiskt bara dementerade att dom snart skulle presentera något avtal. Ryktena säger att dom fortfarande planerar att skänka bort iTunes-låtar på nåt sätt.

1
Bevaka tråden