Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

RSS för 99mac ver 3?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det några 99mac RSS feeds uppe ännu efter uppgraderingen?

Min SlashDock väntar frustrerat på att kunna uppdatera.

Ciryon

*bump*

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonathan
*bump*

igen...

Tjena!

Vi har vissa problem med RSS och vbulletin (forumet vi använder). Inga lösningar i sikte heller, tyvärr.

Naturligtvis ska det fungera nån gång framöver, men det är mycket annat skoj på gång i macfabriken.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-28 19:42

Jag måste erkänna att jag nästan inte kollar på 99mac längre sedan RSS möjligheterna försvann. Det tar helt enkelt för mycket tid att kolla olika diskutioner så det är lättare att strunta i 99mac.

På den tiden jag kunde använda NewNewsWatcher för att kolla vad som skrevs så besökte jag sajten BETYDLIGT oftare.

  • Medlem
  • 2003-07-28 21:06

Vad är problemet? Finns det ingen besökare här som kan hjälpa till ideéllt för att få RSS att fungera igen?

vbulletin kan inte generera rss-filer på gamla ubb-forumet kunde, vilket försvårar det hela lite för oss. Dock så kan nya förstasidan (som använder ett tillägg till vbulletin) göra det. Använder man en PC så fungerar faktiskt 99mac via rss redan nu, tyvärr inte med macversionen som Fredrik Sigbjörn byggde. Förhoppningsvis har han tid att kika på den inom kort.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-29 10:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Använder man en PC så fungerar faktiskt 99mac via rss redan nu

Vilken ironi !!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Använder man en PC så fungerar faktiskt 99mac via rss redan nu, tyvärr inte med macversionen som Fredrik Sigbjörn byggde.

??? RSS är en standard. Fungerar det på PC så lär det fungera på Mac också.

Vilken URL är det?

Ciryon

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
??? RSS är en standard. Fungerar det på PC så lär det fungera på Mac också.

Vilken URL är det?

Ciryon

Det må vara en standard, men det betyder inte att ett program är buggfritt. Jag syftade på 99macs rssprogram alltså.

Det kan mycket väl fungera med andra program dock, jag ska luska fram mer info och en url.

  • Medlem
  • 2003-08-14 14:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Det kan mycket väl fungera med andra program dock, jag ska luska fram mer info och en url.

Vill inte vara tjatig, bara nyfiken... hittat någon url än?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-15 19:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av odin
Vill inte vara tjatig, bara nyfiken... hittat någon url än?

För att Odin skall slippa vara tjatig - jag skulle också vilja ha en url:p

  • Oregistrerad
  • 2003-10-15 20:15

Ja, snälla ... det blir inte att man kollar så mycket på 99mac numera. Lättare med MacNytt och utländska sajter som har RSS.

Jag vill också att 99mac skall ha en RSS-feed ...

//Mikael

Det skulle vara mycket trevligt med RSS igen. Då kunde man bygga en egen mini-99mac för handdatorer.

Ciryon

Det kommer väl i version 4 av 99mac som är på gång om jag inte minns fel.

1
Bevaka tråden