Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätverk i Panther är det sämsta Apple släppt

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-11-06 12:52

Hur Apple lyckats släppa OS X 10.3 med så fruktansvärt undermåliga nätverksfunktioner är bortom mitt förstånd.

Vad jag kan se hittils så är det inte inte i närheten av 10.2 och med tanke på att det var realtivt uselt är det inget att skryta med.
Krångligt, fullkomligt ointuitivt och förtio steg bakåt är allt jag kan summera det hela med.
Finns inte en chans i världen att jag kan rulla ut detta hos mina användare.
Om jag inte har IP kan jag enbart browsa. Om jag browsar så kommer volymen inte upp på skrivbordet trots att jag har tickat att de skall göra det i finder prefs.
Volymer dyker upp och försvinner som om det vore en "one night stand" och det är minst sagt bökigt att behöva navigera i finder fönstren varje gån man vill lägga upp några filer på servern.
Fixa detta fort Apple.

Kan bara hålla med! Nätverksfunktionerna suger duktigt! Använder man connect to server fungerar det dock bra men då kan man ju inte browsa fram till servern

Citat:

Skrevs ursprungligen av Tobias
Fixa detta fort Apple.

Jag utgår från att du skickat in feedback till Apple. Det kan du göra här: http://www.apple.com/se/macosx/feedback/

I början så undrade jag också vad sjutton som hade hänt....men nu när jag har använt Panther ett tag så tycker jag att det är helt OK med det "nya" sättet att surfa på vollymer. Jag påstår inte att det är bättre, men jag tycker inte att det är sämre än förut.

Volymer som jag ofta besöker har jag lagt till i "Finder"-fönstret, och är det en mapp djupt in i filserversystemet jag ofta vill åt så har jag gjort ett alias av mappen på servern och lagt den i docken. När jag klickar på den mappen och jag inte är inloggad redan så vill den ha mitt lösenord.

Delar inte riktigt din kritik, men jag kanske gör det på för "enkel" nivå så att jag inte har uppfattat nackdelarna.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-06 13:03

Japp, har knappat in ett medellande på feedback. Kollade på Apple 's support sida och och nätverks sitationen verkar vara det som är mest i hetluften. Flera av diskussionerna ber att man skall skriva till feedback också så förhoppningsvis sker något snart.

Ett av de stora problemen är som sagt att volymerna inte kommer upp på skrivbordet så om man är inloggad mot en annan dator eller en volym och den tex. stängs av så får jag ett felmedelande att den plötsligt är otillgänglig. Om man inte kommer ihåg i huvudet varenda volymn man har använt under dagen kan det bli riktigt irriterande.

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2003-11-06 13:25

Ser inga problem med Panthers nya sätt att hantera mina Samba datorer
Fungerar utmärkt... no problems yet

1
Bevaka tråden