Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth tgb resp mus - krav

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mjölby
  • 2003-11-05 14:42

Är Apples nya sladdlösa tgb och mus, via Bluetooth, kinkiga eller fungerar de med de flesta av på marknaden förekommande adaptrar? Som den s k 'BlueSmart' exv?

Le

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-05 22:04

Läs systemkraven på Apples hemsida. De fungerar ej med alla 3:e parts adaptrar. Apple rekommenderar själva den adapter från D-Link som kan köpas på Apple Store. Vissa tidigare D-Link adaptrar stödjs ej. Hur det är med Bluesmart vet jag ej, men läs på hemsidan och maila ÅF ifall du ej får klarhet i det som står där är väl mitt enda tips.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2003-11-06 07:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Läs systemkraven på Apples hemsida. De fungerar ej med alla 3:e parts adaptrar.

Jo men visst - det var ju det som föranledde min fråga.

Jag tror att det bara är några få t ex d-limk som stödjer tangentbord direkt under uppstarten. Dvs om man behöver hålla nere C för att starta från CD så går inte det med alla.

Jag tog med min adapter till Macoteket Store och bad att få prova om det funkade, och det gjorde det.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2003-11-06 12:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Arvidsson
Jag tog med min adapter till Macoteket Store och bad att få prova om det funkade, och det gjorde det.

Och vilken adapter var det du hade?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2003-11-06 17:26

Nu hajar jag....!! D-Linken kommer på något sätt 'före' så att jag från Bluetooth-tgb't med C-knappen kan starta från CD.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Le
Nu hajar jag....!! D-Linken kommer på något sätt 'före' så att jag från Bluetooth-tgb't med C-knappen kan starta från CD.

Så har jag förstått det, kolla gärna upp det mera om du vill vara säker. Jag är inte expert på BT.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Le
Och vilken adapter var det du hade?

Jag köpte min från Speedmania men det verkar som den inte ingår i produktsortimentet numera. Kolla med Martin Björnström om detta.

1
Bevaka tråden