Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mest sålda spelen i Sverige, vecka 44

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

1. PS2 FIFA 2004
2. PS2 NHL 2004
3. PS2 Jak 2: Renegade
4. PC Halo
5. PS2 Pro Evolution Soccer 3
6. PC NHL 2004
7. Xbox FIFA 2004
8. PC Backpacker 3
9. PS2 Colin McRae 4
10. PC Battlefield 1942

Källa: Ny Teknik

Vilka av dessa titlar finns till Mac?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-11-05 21:02

Ny tekniks lista kommer förmodligen från spelbranshens tidning Manual, jag har inte kollat i senaste nummret. Men jag tror mig aldrig ha sett en endaste lista över Mac-spel i den tidningen.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-11-05 21:35
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Pettersson
Vilka av dessa titlar finns till Mac?

Det enda är Halo som inte ens kommit än

Citat:

Skrevs ursprungligen av Gadd
Det enda är Halo som inte ens kommit än

Värst är väl att de stora portningsföretagen, Aspyr, MacSoft & MacPlay helt missat spelen FIFA och NHL. Kolla in Speltoppen (under charts) på Manuals hemsida. FIFA och NHL toppar både Xbox och Ps2-listorna. NHL ligger 2:a på PC och 3:a på GC.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Pettersson:
Vilka av dessa titlar finns till Mac?

Jag gillar inte användandet av ordet "pc" i dessa sammanhang. Jag har mejlat bl.a. M3 och påtalat att man bör nog skriva att det är ett Win-spel eller Win/Mac-spel istället bara för att inte diskvalificera de spel som faktiskt även portas till Mac OS. Jag har inte fått några reaktioner, de kör med ordet "pc" iallafall (och på så sätt fortsätter ge folk signalen att pc=Windows)...

…ja det är grymt trist att inga av EA:s sporttitlar kommer till mac…

Jag tror inte det är för att Aspyr har "missat" de spelen, jag tror snarare att det är för att EA inte vill att de ska bli portade.

Sportspel ska dock liras på konsoll.

Och listan är de mest sålda spelen i Sverige, då platsar knappast ett Maclir med den lilla försäljning som de tyvärr har.

1
Bevaka tråden