Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dags för storpub?

Tråden skapades och har fått 126 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-11-04 22:14

Ja, är det inte dags för en stor Macpub nu snart?

  • Medlem
  • 2003-11-04 22:40

jag känner mig faktiskt redo att delta snart...

Det vore min själ trevligt, även om jag just nu känner mig lite bunden till hemmet med en yster liten hundvalp som vägrar att vara ensam hemma längre än två sekunder. Eller kanske just därför.

Baron, är det inte en gammal Finspångshjälte du rotat fram ur garderoben?

Citat:

Skrevs ursprungligen av ohennig

Baron, är det inte en gammal Finspångshjälte du rotat fram ur garderoben?

Nej nej, det är ju L'Easymannen!

Kolla här!

Det mest skrämmande är att han rankas högt i Danmark på vilken man kvinnor vill ha....

  • Avstängd
  • 2003-11-05 08:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Nej nej, det är ju L'Easymannen!

Kolla här!

Det mest skrämmande är att han rankas högt i Danmark på vilken man kvinnor vill ha....

Inte konstigt Han levererar , sätter på åker därifrån.:D

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-11-05 09:11
Citat:

Skrevs ursprungligen av ohennig
Det vore min själ trevligt, även om jag just nu känner mig lite bunden till hemmet med en yster liten hundvalp som vägrar att vara ensam hemma längre än två sekunder. Eller kanske just därför.

Äsch, ta med dig vovven, vi kan säkert använda den till att skrämma bort lite folk med om det skulle visa sig vara fullt på den krog vi nu bestämmer oss för.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-11-05 09:11
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Inte konstigt Han levererar , sätter på åker därifrån.:D

Inga kommentarer... :rolleyes:

  • Avstängd
  • 2003-11-05 09:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av nillon
Äsch, ta med dig vovven, vi kan säkert använda den till att skrämma bort lite folk med om det skulle visa sig vara fullt på den krog vi nu bestämmer oss för.

Ta med en vit käpp.Solglasögon. Det är bara blindhundar som kommer in på krogen i Sverige:confused:
I Danmark går det bra att ha hunden med.

Är hunden liten så kan du ha den i en väska. Sen beror det givetvis på krögaren.

  • Avstängd
  • 2003-11-05 09:44

Nu när det blivit så billigt att åka t/r Bornholm Så kanske ni vill testa det?

Katamaranen går 8.35 Från Ystad

49:- istället för 200:-

Bilder:

http://www.hotel-bornholm.com/photo-bornholm/

Business Lounge er et særligt område med plads til 20 passagerer. Tillægsbillet til den ordinære billet nødvendig. Pris fremgår af prislisten.
I prisen for tillægsbilletten indgår kaffe/te og kildevand, og der er mulighed for at læse dagens avis. Der er_ strømudtag, så egen PC kan benyttes._
På morgenafgangene kl. 06.45 fra Rønne og kl. 08.35 fra Ystad tilbydes smurte rundstykker.
Sist jag åkte så räknades Carlsberg Sort Guld som Kildevand

http://www.bornholmstrafikken.com/templates/BHTniveau1.aspx?id=4033

Der er_ strømudtag, så egen PC kan benyttes._

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Ta med en vit käpp.Solglasögon. Det är bara blindhundar som kommer in på krogen i Sverige:confused:
I Danmark går det bra att ha hunden med.

Är hunden liten så kan du ha den i en väska. Sen beror det givetvis på krögaren.

Eller skaffar man en varg och droppar kommentaren:

"Det är ingen hund... Det är en varg!"

Fotnot: när fantomen/scooter talar lyssnar man Gammalt jungelordspråk...

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-11-05 10:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Eller skaffar man en varg och droppar kommentaren:

"Det är ingen hund... Det är en varg!"

Sedan går man in i baren och beställer mjölk och vips så är slagsmålet i gång. Har det aldrig hänt på en macpub? Det händer mig hela tiden kan jag tillägga...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fantomen
Sedan går man in i baren och beställer mjölk och vips så är slagsmålet i gång. Har det aldrig hänt på en macpub?

Bara white russian

/.v

Ett annat sätt att starta slagsmål på en macpub på är att förolämpa någons mac och hävda att dullburken där hemma är mkt bättre

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-11-05 10:58

Fast det skulle ju inte bli något långvarigt slagsmål, eftersom förmodligen samtliga Macare skulle känna sig grymt förolämpade av den kommentaren...

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-11-05 11:01
Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Ett annat sätt att starta slagsmål på en macpub på är att förolämpa någons mac och hävda att dullburken där hemma är mkt bättre

Men förolämpa en annans mac är ju självfallet något Fantomen aldrig skulle göra. Han kämpar mot ondskan. Inte den goda sidan.

  • Avstängd
  • 2003-11-05 11:09

Jag sökte på Hate Mac

http://www.google.com/search?q=I+hate+Mac&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Kolla sidorna sicket skit det är bara att beklaga De kunde inte ens göra något snyggt eller roligt.
Tur att vi slipper dessa typer.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
I Danmark går det bra att ha hunden med. (Kontext: på krogen...)

Du har så rätt. I frihetens land Danmark är det självklart att alla alltid i alla möjliga och omöjliga sammanhang har de självklara rättigheterna att ta med pälsdjur och röka saker som luktar brinnande sopor i ansiktet på sina medmänniskor. Astmatiker kan ju välja mellan att stanna hemma eller riskera att dö för sina medmänniskors frihet...

Ursäkta att detta är OT, men jag blir så... er... irriterad av resonemang som detta...
:rolleyes:

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-11-05 11:31

thorman, hetsar du inte upp dig lite nu?
Jag får då inte intrycket att att Pirre menar att "I Danmark är det mycket bättre, är får man ha hunden med sig", utan att han bara konstaterar att det är så.

  • Avstängd
  • 2003-11-05 11:32

Det var inget resonemang bara ett konstaterande.
Jag har jobbat på krog i många år och fått mina lungor förstörda och det värsta jag vet är tobaksrök.
Men jag tycker fortfarande om Danmark deras "Bixen" kvarterskrogar Det är kul att slinka in där och ta några bajer.
Men vill jag äta god mat så väljer jag en rökfri krog helst eller i alla fall med separata avdelningar.
Öl och Irish-coffe kräver en viss atmosfär för att jag skall njuta. Irish-coffe på en pianobar.!! Ett glas rödvin på Stampen i Gamla Sta´n. En Carlsberg Hof på Café Malmö i Nyhavn.

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-11-05 11:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Jag sökte på Hate Mac

http://www.google.com/search?q=I+hate+Mac&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Kolla sidorna sicket skit det är bara att beklaga De kunde inte ens göra något snyggt eller roligt.
Tur att vi slipper dessa typer.

Tack för tipset! Devil har inte fått mat på länge nämligen.

Citat:

Skrevs ursprungligen av thorman
Du har så rätt. I frihetens land Danmark är det självklart att alla alltid i alla möjliga och omöjliga sammanhang har de självklara rättigheterna att ta med pälsdjur och röka saker som luktar brinnande sopor i ansiktet på sina medmänniskor. Astmatiker kan ju välja mellan att stanna hemma eller riskera att dö för sina medmänniskors frihet...

Det är upp till varje restaurang/krog/café/hotell/whatever att tillåta rökning eller pälsdjur.

Astmatiker kan välja att gå till någon plats en plats där de inte blir drabbade och hundägare kan välja att gå dit de får lov att ta med sig hunden.

I "frihetens land" Sverige finns inte ens valmöjligheten.

Men en Mac-pub igen vore trevligt! När/var/hur?

Ciryon

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-11-05 18:42

Var: Zorbas tyckte jag var rätt trevlig, god mat och Internet-access.

När: Nästa onsdag, 12:e kanske?

Hur: Med gott humör, öl samt en och annan Mac.

  • Avstängd
  • 2003-11-05 18:42

Jag har föreslagit Bornholm.

Finns det inte något spejsat designhak i Malmö om ni inte pallar med Bornholm

Zorbas låter förträffligt!

  • Medlem
  • 2003-11-05 20:16

zorba är ju ett av skälen till att jag inte kommit tidigare...

  • Avstängd
  • 2003-11-05 20:31

Jag har inte varit på Zorbas Bilderna jag sett därifrån ser så kalla och trista ut. Pizzabutik?

En mullig PUB med bibliotek , skinnsoffa och skinnfåtöljer. Tillgång till Guiness , Carlsberg , Staropramen

lite Engelsk herrklubb passar väl i höstmörkret.

Eller ett färgglatt ställe med mycket design Typ Helsingfors
Murkellsoppa Blini med löjrom

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-11-05 21:06

Ääh, var inte såg neg mot Zorbas.
Det är väl ändå sällskapet som räknas mest, och 99mac-gänget i Malmö är ett trevligt sådant.
Sen har ju Zorbas det pluset att bollman förser oss med Internet-access där.

  • Avstängd
  • 2003-11-05 21:20

Nja inte neg Jag har aldrig varit där.
Men på bilderna såg det för tråkigt ut.
Sen är det ju så att jag skall ta mig till Malmö ( No problem ) men skall jag vråla Å skåla så måste jag ta in på hotell det brukar bli Scandal H. S:t Jörgen. När jag ändå skall spendera så vill jag se annat än en Pizzabutik. Men ni kanske lägger av vid tiotiden? Vart tar man vägen sen en onsdagkväll i november?

  • Avstängd
  • 2003-11-05 21:50

Försökte gå in på www.alltommalmo.se

Görsegt desutom har de fått nå´t pris av Allt om PC eller vad det heter.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2003-11-05 21:58

Vad söker ni för ett ställe? Ett där alla kan ha med sina barn ( läs PB/iBook) eller inte? Kanske inte så poppis att dra igång ett LAN på Savoy eller? Runt Davidhalls torg och omnejd finns ju en del trevliga ställen.

Bevaka tråden