Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tillgången på dual 2GHz och nya Powerbook är starkt begränsad

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Med stalinistiska 5-årsplaner kan konsumenten inte välja något annat alternativ om produktionen strular. Det är inte riktigt sant för Apple. Dom är konkurrensutsatta i den bemärkelsen att risken finns att kunderna köper en PC istället för en Mac.

Visst är det frustrerande att Apple inte håller vad dom lovar, men jag tror att Apple också förlorar affärer på det. Så skall det också vara.

...vad ska man säga?
Apple är fullt medvetna om situationen och vill ju eftersträva ett så bra resultat som möjligt men det gäller du allt produktföretag. Det blir ju alltid leveransstrul vid all lansering - inte minst i bilbranschen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-05 19:20

Vad gäller G5 2x2 verkar ju Apple prioritera Applestore före återförsäljarna. Jag hade en order under ungefär en månad hos en stor postorderfirma med butik i centrala Stockholm. (ni kan inte gissa vem, men dom är guldsponsorer här). Dom ville leverera men får inga burkar. Jag beställde till slut på Applestore en fredag och fick datorn på onsdagen. Den skickades samma dag som jag gjorde beställningen. Återförsäljarens kommentar var ungefär att det är orättvist. Fast i lite vassare ordalag.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-05 22:00

Ja, och Apple Store tycker det är helt naturligt då de betalar mer för en Dual G5 än vad en återförsäljare gör.

Det verkar dock lite väl rörigt. Om apple nu skall satsa på fina butiker och liknande borde de ju prioritera återförsäljarna på samma vis som återförsäljaren som lånar deras företagsnamn på internet (Apple Store Sverige)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-05 23:43

Det är VÄLDIGT fel av Apple att prioritera AppleStore framför en ÅF eller en butik i stan. Jag köper hellre från ett företag jag känner eller kan gå och klaga hos än via post-order, även om det är en "känd" sådan butik på nätet.

Apple har inte högt betyg från mig just nu: Inga PowerBöcker, Inga G5:or från många ÅF:ar. IG IG IG IG.

Bevaka tråden