Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blåtand och apples mail

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-25 18:50

Finns det något program eller liknade för att kunna skicka över sin mail till sin T610.
Så att man kan skicka alla olästa mail till mobilen och läsa dom i därifrån?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-25 18:56

Enklast är väl att köra epostprogrammet i T610?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-25 19:00

va vad är det då??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-25 19:19

Nu har jag ingen T610:a, så jag kan inte ge exakta beskrivningar. Telefonen har en inbyggd epostklient som du kan använda för att hämta dina mail via datasamtal eller gprs. detta kostar ju en smula då du ringer upp, men är väldigt smidigt om du vill kolla epost "i farten".
Om du ställer in telefonen på imap så kan du ladda ner eposten till din dator fast du redan läst den i telefonen.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-25 19:21

Jag tror du har missuppfattat mig. jag vill inte wapa ner den utan skicka över mail till mobilen via blåtanden.

Det går inte eftersom "mail" inte är ett format som telefonen kan ta emot via Bluetooth Object Push. Du kan kopiera in mailet i en .txt fil och skicka till telefonen.

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2003-10-26 03:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Det går inte eftersom "mail" inte är ett format som telefonen kan ta emot via Bluetooth Object Push. Du kan kopiera in mailet i en .txt fil och skicka till telefonen.

Ciryon

Jaha, men hur gör jag det?
Finns det någon mailklient som fixar det, alltså så att jag kan synka över dom via bluetooth?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-26 07:21

nej tyvärr finns det ingen mailklient som klarar det, vad jag vet om.
För att skicka enstaka filer via Bluetooth använder du "Bluetooth File Exchange"

  • Oregistrerad
  • 2003-11-03 06:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av Alfa
nej tyvärr finns det ingen mailklient som klarar det, vad jag vet om.
För att skicka enstaka filer via Bluetooth använder du "Bluetooth File Exchange"

Jaha ok, Men hur funkar det när jag ska skicka ett mail till T610?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-04 21:42

I de flesta Ericsson mobiler kan du lägga upp ditt pop3 konto och kolla & skicka epost från mobilen. Uppkoppling kan ske via GPRS eller HSCSD (i bästa fall) med samma konto man ex använder om man ex kopplar upp datorn med modem.

Minnet i telefonerna räcker heller inte till att "synka" hela epostkontot i datorn.

Du kan mao bara ta emot textdelen i de meddelanden du ännu ej läst av i datorn

1
Bevaka tråden