Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Väska till PB17?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ägare till 17-tums PowerBook, vad förvarar ni datorn i för väska?

Står i valet och kvalet mellan en PB17 och en PB15 och en sak som talar till storebrors nackdel är att jag ännu inte hittat någon bra väska att bära med mig den i. Söker i synnerhet ryggsäckar.

Finns här rent av någon fotograf som har en bra lösning för fotoutrustning och PowerBook tillsammans? LowePro har nyligen släppt en ny modell för ändamålet (CompuTrekker) men tyvärr är utrymmet för datorn inte tillräckligt stort för PB17. Lite trist att välja datormodell utifrån väskan.

http://www.lowepro.com/pages/series/trekking/computrekkeraw.htm

Kanske bör förtydliga att jag är intresserad av ALLA modeller, inte bara ryggsäckar och potentiella kamera+dator kombinationsväskor.

Eller är det ingen som bär runt på sin nya 17-tummare?

Har en Brenthaven från Apple Store, dyr men fin...

  • Medlem
  • 2003-10-30 14:20

Har ingen väska än, men tänker skaffa en Second Skin för att sedan släpa runt på den i min billighetscykelbudsväska.

Men det var visst ryggsäck du var på jakt efter...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-30 14:22

Jag kånkar omkring min PB17" i en Crumpler Crisp Suit och är mycket nöjd med denna.

Omkring 1 500 kronor.

Crumpler-ägare:

Gör det stor skillnad för bärkomforten med en sådan väska med trepunktssystem (eller vad det heter) jämfört med en "vanlig" axelremsväska? Har lovat mig själv och icke minst min rygg att jag ska vara en snäll pojke framöver...

Och måste man bära den så eller går det att ha den som en vanlig axelremsväska också? Verkar lite omständigt det där, eller har jag fel?

Blir det en axelremsväska så är Crumpler sedan tidigare ändå en stark kandidat.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-30 18:10

Jag använder tucano second skin och min gamla Boblbee Megalopolis = totalt skyddad powerbook och skonsam för ryggen

Boblbee megalopolis

Edit fixade länken

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2003-11-01 17:07

Man kan också tänka dig en Troyan Madrid SpAIR +.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-01 18:00

Jag har själv 2 st Tamrac Rolling Boxes,,, och jag såg precis att dom har gjort en väska till PB 17",,,

http://www.tamrac.com/welcome.htm

  • Oregistrerad
  • 2003-11-01 18:18

Jag konkar runt min i en North Face mainframe. den är gjord för en 15" dator men jag har inga problem att få ner min 17" iden.
Finns på svanströms.

/erik

Har en av Marware Sportfolio till min 17-tummare. Otroligt läcker och hög kvalitet. Man får dock inte plats med mycket mer än datorn. Jag brukar stoppa väskan ryggsäcken ibland.

www.marware.com

Ciryon

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2003-11-01 23:12

http://www.spireusa.com

Här finns bra ryggsäckar tyker jag, man kan få en rejäl väska på ryggen samt en extra väsla till sin PB som har ett eget fack i ryggsäcken.
Tyvär är frakten dyr.

1
Bevaka tråden