Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Will the real Slim Shady please stand up!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta är mitt första och sista meddelande.
Om nu detta forum har så dålig säkerhet att en icke registrerad användare kan bli utsatt för att någon anväder hans konto så är det helt bedrövligt..... fick nämligen höra att en massa människor var inloggade som mig, då jag ännu inte hade aktiverat mitt konto här!
Och detta forum skall vara OK med Mac Sverige eller vad det är.....
Men ha det så bra och nästa gång kommer det att bli ett forum som åtminstone låter besökarna vara aktiverade innan det försöker hacka dem.....
Ajö!
Mvh
Den riktige Jerry Boman

  • Oregistrerad
  • 2003-10-31 21:56

*ler*
Casch och win-servrar
Fria namn och aktivitet

Du råkade ha "bad timing" och registrera dig när servern hade genomgått en uppgradering. Till försvar kan jag nog säga att 99mac är troligen ett utav väldigt få forum där man inte behöver känna någon större oro ifall ett sådant fel skulle drabba en. Här finns det 99% schyssta människor.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Pettersson
... Här finns det 99% schyssta människor.

Aha, därav 99 i namnet!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Johannes
Aha, därav 99 i namnet!

Ursprungligen för att det är 99% mac-diskussioner och 1% annat. Men det stämmer nog in på medlemmarna också!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Pettersson
Ursprungligen för att det är 99% mac-diskussioner och 1% annat.

Jo, jag vet, det var ett tråkigt skämt. Jag glömde bort att sätta dit en smiley så jag gör det nu:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-31 23:35
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jerry Boman
Detta är mitt första och sista meddelande.
Om nu detta forum har så dålig säkerhet att en icke registrerad användare kan bli utsatt för att någon anväder hans konto så är det helt bedrövligt..... fick nämligen höra att en massa människor var inloggade som mig, då jag ännu inte hade aktiverat mitt konto här!
Och detta forum skall vara OK med Mac Sverige eller vad det är.....
Men ha det så bra och nästa gång kommer det att bli ett forum som åtminstone låter besökarna vara aktiverade innan det försöker hacka dem.....
Ajö!
Mvh
Den riktige Jerry Boman

Suck... Jag ger blanka f-n i om nån eller alla loggar in som mig pga en kortvarigt fel. Är det nåt att hetsa upp sig för??? Ja jag säger då det, skaffa ett liv!

  • Oregistrerad
  • 2003-11-01 13:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av Earth
Suck... Jag ger blanka f-n i om nån eller alla loggar in som mig pga en kortvarigt fel. Är det nåt att hetsa upp sig för??? Ja jag säger då det, skaffa ett liv!

Ta det lite lugnt nu, hörrö. Jerry har ett liv. Mer än de flesta av oss som hänger här. Men att man blir lite nojig när en arbetskamrat (jag) kommer och säger att en massa människor varit inloggade som en kanske inte är så konstigt, om man inte har hängt på 99mac och inte vet hur goda människorna är som finns här. Okej?
Jerry visste inget om något kortvarigt fel.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-01 13:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pelle Gustavsson
Men att man blir lite nojig när en arbetskamrat (jag) kommer och säger att en massa människor varit inloggade som en kanske inte är så konstigt

Vad hade han för nic då???
Det som andra använde

Problemen uppstod när vi började använda webbcache - forumet gillade verkligen inte det (den började dela ut sessions hit och dit gissar jag). Jag märkte aldrig någonting själv men vi fick rapporter om att det hade hänt, och därför tog vi bort webbcachen.

Det var en ytterst tillfälligt problem - men ändå allvarligt - och det är permanent borta nu. När Jerry skriver att "Mac Sverige" tycker att 99mac är ok så antar jag att han menar att Apple gillar oss eller?

Har mailat till Jerry:

Jerry,

Jag har läst ditt inlägg på 99mac.

Följande har hänt:

- Vi har installerat en ny brandvägg för ca 10 dagar sedan med ny funktionalitet, bland annat en sk webbcache som snabbar upp trafiken.

- Vi fick 4-5 rapporter om att besökare blev automatiskt inloggade, något som aldrig har hänt tidigare sedan vi drog igång i Maj 2001.

- Genast började vi efterforska var problemet fanns och efter ett par dagar hittade vi felet i webbcachen som därefter är permanent avstängd. Därefter har vi inte haft några problem längre.

Det är naturligtvis tråkigt att du tror att någon "hackar" konton och försöker ställa till med oreda med ditt användarkonto. Vi kan garantera att det inte händer igen.

Med vänliga hälsningar

Martin Björnström

-- 99mac.com ----------------------------------------------------------
Mail: info@99mac.com
Web: http://www.99mac.com/
-----------------------------------------------------------------------

  • Oregistrerad
  • 2003-11-01 14:12

Då tycker jag att vi gör en fjäder igen av den här hönan!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-01 15:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pelle Gustavsson
Jerry har ett liv. Mer än de flesta av oss som hänger här.

DUH!

Jag förstår att du tar din kompis i försvar även om jag tycker att han överreagerade. Men ok, "det var inte meningen å... å klämma till 'en så hårt"... Som sagt låt det vara överspelat.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-02 14:54

inga hårda känslor!

1
Bevaka tråden