Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur liten är en 12" PB egentligen?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är den "för liten"?
Räcker storleken på skärmen till för de flesta användningsområden?
Är storleken på tangentbordet bekvämt?

Jag är i tagen att beställa en nu, vad bör man välja till extra? Är det nåt särkilt som saknas i form av minnen eller tillbehör?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-29 10:17

Den är inte för liten att jobba med alls i mitt tycke

Naturligtvis är skärmen liten, efersom datorn är liten, men plågsamt liten tycker jag inte alls att den är. Däremot har den lite matta färger och är väldigt känslig med betraktningsvinkeln.

Jag skulle nog säg att om du sysslar med grafik och färger lite mer professionellt, så duger inte skärmen. Annars är det inga problem.

Finns dock en hel del möjligheter att köra extern skärm, så det beror ju lite på hur du vill och kan jobba.

Jag måste hålla med Christopher, tycker den är perfekt. Visst om jag skall Photoshoppa så använder jag min stationära. Men för Word, Exell, Mail, Surfning ( heter det surfning eller surfing? Surfing gör jag på vågor känns det som!) etc så är den perfekt. Komplettera med Airport och du kommer tycka att det är underbart. Storleken är helt perfekt om man ämnar ta med sig datorn. Kan inte nämna hur många ggr människor har kommit fram och undrat vad det är för liten fin dator jag har:)

Tangenbordet ser jag inte några som helst problem med, skönare än Apple Pro som jag har på den stationära.

Jag laddade in en 512 i minne så fort jag kunnde, det rekomenderas.

Om du inte skall använda datorn enbart till Photo s eller video så kan jag inte annat än rekomendera den.

T-son

jag tycker inte alls det är något fel på skärmen. Använder datorn med photoshop och illustrator och det fungerar utmärkt. Om du är i behov av mer skärmyta, skaffa en extra skärm, då kan du även köra utökat skrivbord och få massor med arbetsyta. fungerar utmärkt. angående tangentbordet tycker jag nog också att det är skönare än pro keyboard.

Ni glömmer att säga att tangentbordet är precis likadant som på de stora PowerBookarna. Fullstort alltså.

Jag är illustratör/videofilmare/photoshopartist m.m. och jag är nöjd med skärmen. Jag använder datorn hemma. Om jag ska layouta stora sidor, redigera bilder med exakt färgåtergivning etc så använder jag självklart en stor extern skärm.

Du måste TESTA själv, dock. (Med risk för att du kommer att bli kär i demoexemplaret)

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-10-31 22:35

Skärmen är helt OK i mitt tycke och tangentbordet kanon. Men jag brukar tjata en del om värmen. Sitter man och skriver och datorn jobbar hårt så kan det bli riktigt varmt åt vänsterhanden. Det stör inte mig särskilt mycket men är man kinkig så kan man bli både varm och putt!

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-10-31 23:02

Helt underbar dator, visst den blir lite varm men inte så att man bränner sig.. När man är hemma så ser man bara till att ha extern skärm, och när man är ute och reser så rockar man då man har den grymmaste datorn att rycka upp ur portföljen och logga in på "hot-spots". Bli inte generad om folk tittar:D

Senast redigerat 2003-10-31 23:21

Så....var är det största argumentet till att köpa en 12" istället för en 15"?

17" känns inte speciellt aktuellt, det gör iof inte de andra heller då jag inte har några pengar :/

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-11-04 07:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av bstark
Så....var är det största argumentet till att köpa en 12" istället för en 15"?

Det borde väl vara smidigheten. Inte för att 15" är något monster att släpa på men mest "bärvänlig" är självfallet 12".

  • Oregistrerad
  • 2003-11-04 13:30

Storleken på en 12" PB är ca 6 stycken Macworldtidningar staplade på varandra. Dock är macen lite mindre

1
Bevaka tråden