Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.3 "Panther" är släppt!

Tråden skapades och har fått 282 svar. Det senaste inlägget skrevs .

motif...fick du din upgrade levererad med TNT eller kom den i postlådan?

  • Avstängd
  • 2003-10-31 11:30

Jag fick kuponger med Jaguar som jag aldrig använt. Nu dessa kuponger med Panther. På kupongen/kupongerna står det *Se särskilda försälningsvillkor.
Var hittar jag försäljningsvillkoren det talas om.
Systemuppgraderingar kommer väl automatiskt över nätet?
Specialerbjudanden När var Hur. Menar de att jag får köpa grejer för 10.000 och få några hundra i rabatt?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Daniel Roos
motif...fick du din upgrade levererad med TNT eller kom den i postlådan?

Posten.. Alla upgrade skickas med post.. vilket DE ABSOLUT inte skulle.. Men TNT kunde inte leverera i den takt som de skickades ut så många Panther .

Jag hade hoppats på att få mitt ex av Panther idag, men dessvärre ser det tung ut.

På Apple Stores Order Status står det Shipped 03-10-29 (dvs i onsdags). Men paketet går inte att spåra hos TNT. Efter att ha misslyckats med att spåra det via TNTs hemsida ringde jag deras support. De kunde inte heller hitta paketet, varken via mitt beställningsnummer eller via mitt namn, adress osv.

Ser ut som jag får vänta till nästa vecka. Surt som fan, jag som skulle packa upp min G5:a och Cinema Display i helgen

  • Avstängd
  • 2003-10-31 11:46

Du får väl köpa en bingolott. Lördan räddad. Fira vinsten på Söndag

Köpa en egen Macbutik för vinstpengarna
nästa vecka

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-31 12:02

Om du vill lattja med datorn kan du ju lugnt lägga in 10.2.7 som följer med datorn. Sedan är det ju bara att mata in Panther skivan när den kommer och formatera/installera. Så gjorde jag på min Dual...

Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Om du vill lattja med datorn kan du ju lugnt lägga in 10.2.7 som följer med datorn. Sedan är det ju bara att mata in Panther skivan när den kommer och formatera/installera. Så gjorde jag på min Dual...

Jo jag vet...jag har övervägt det. Men nu har jag haft G5:an oöppnad i en vecka, så jag kan väl vänta 4-5 dagar till. Sitter nu och planerar hur jag partitionera upp mina interna diskar och ser över vilka av mina små sharewareprogram som finns uppdaterade för Panther.

Vill också tillägga att jag byter upp min från iBook G3 700 MHz 12" med 640 mb RAM och 20 GB HD till en G5 1,8 GHz med 1024 mb RAM och 2 x 160 GB HD. Jag är rädd att min kära lilla iBook som i ett helt år nu fungerar totalt smärtfritt i ur och skur nu kommer bli bortglömd och ledsen :rolleyes:

  • Avstängd
  • 2003-10-31 12:13

Den lilla iBOOKEN kan du sälja till min syster. Precis vad hon behöver.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Daniel Roos
Jag hade hoppats på att få mitt ex av Panther idag, men dessvärre ser det tung ut.

På Apple Stores Order Status står det Shipped 03-10-29 (dvs i onsdags). Men paketet går inte att spåra hos TNT. Efter att ha misslyckats med att spåra det via TNTs hemsida ringde jag deras support. De kunde inte heller hitta paketet, varken via mitt beställningsnummer eller via mitt namn, adress osv.

Ser ut som jag får vänta till nästa vecka. Surt som fan, jag som skulle packa upp min G5:a och Cinema Display i helgen

Min skickades 24é fick den idag den ena!
beställningsdatum 9Okt.

Så räkna 7-10 dagar för den att anlända.
Den kommer ner i brevlådan, Du kan inte spåra den eftersom det är ett brev dessvärre. De Trackingnumber som återfinns på AppleStore är Apples egna nummer och är 10 siffrigt vilket TNT inte har de har bara 9 siffror. Jag har precis suttit i samma sits, ringt Spring samt TNT och skällt.. men sedan fick ja ett QMS nummer på SaleSupport och de visade sig att de skickas som brev.

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Min skickades 24é fick den idag den ena!
beställningsdatum 9Okt.

Min skickades 29 oktober.
Beställningsdatum 27 oktober.

Anledningen till den korta tiden mellan beställningen och Shipped var att jag uppgav mitt kreditkortsnummer när jag ringde in beställningen till Apple Store.

  • Avstängd
  • 2003-10-31 12:35

Jag beställde på Applestore " 1-click

https://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/934/wo/6znff1RE8FqYr74Nkd/0.0.7.1.0.5.41.11.0.0.1.0

Fick min Panther den 24e 15.25 Med postbilen.
Figge i Tomelilla fick sin kl. 11.15

De andra prylarna fick jag två dagar innan. Beställningsdag 12 okt

Jag väntar också på min lilla svarta katt!
Han har inte hittat hem än från Irland än.
Han kanske kommer nästa vecka! men fan vad surt när man har beställt & betalt den 16 Okt men inte skickades förän den 24 OKT ( vet att det var Lansering av Panther då ).
Det värsta är att den inte har kommit än!
En veckan har man väntat på Katten men inget händer!

Tur att man blir kompenserad från Applestore ! Annars hade det blivit surt!

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-10-31 14:15

Jag fick ett e-post meddelande från Apple Store igår kväll, min version av Panther är skickad!

Så här står det om leverans:

Din beställning har skickats med paketpost.
Leveranstiden är 10 arbetsdagar.

Om du inte har fått produkten eller ett meddelande om att produkten försökt levereras till dig inom 10 arbetsdagar från det datum du mottog den här leveransbekräftelsen bör du kontakta Apple Store.

Och för att Citera MOTIF: Det är samma inehåll i UPG. Versionen av Panther bara den fina lådan man inte får! Men det kan man leva med.

Bevaka tråden