Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GRANSKNING: Apple iSight

Tråden skapades och har fått 121 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2003-07-19 15:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av bigmac
Kameran är till salu 1500kr vil jag ha. Maila: bigmac@bredband.net eller 070-3610900

Citat:

SJUK människa...

  • Medlem
  • 2004-02-17 15:16

iSight på iBook 500Mhz?

Jag är sugen som en tok på en iSight men såg att det krävs 600Mhz processor. Jag har 500 i min vita iBook, men det gick visst att komma runt via en programvara. Men hur blir kvaliteten på bilden? Blir det totalgröt eller går det att urskilja vem det är man tittar på?

Klockren kommentar i sista inlägget på förra sidan!!! Varför kom inte jag och tänka på den för?

Kasta sten i glashus skulle man kunna säga att han gör.

Dagens ros till Ola!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-20 17:14

Ett minus tycker jag är FW-kontakten. Det går knappast att ta ut iSighten utan att dra med sig FW-sladden ur sin hållare. Händer ju dock inte så mycket om man inte riggat upp kameran känsligt så att sladden kanske inte har marginalen att spännas ut mer.

Ett obetydligt minus (för mig) är att kameran blir väldigt varm. Helt klart är att man inte bör ha kameran inkopplad konstant utan endast när man vill använda den.

Citat:

Skrevs ursprungligen av ivar
Ett minus tycker jag är FW-kontakten. Det går knappast att ta ut iSighten utan att dra med sig FW-sladden ur sin hållare. Händer ju dock inte så mycket om man inte riggat upp kameran känsligt så att sladden kanske inte har marginalen att spännas ut mer.

Ett obetydligt minus (för mig) är att kameran blir väldigt varm. Helt klart är att man inte bör ha kameran inkopplad konstant utan endast när man vill använda den.

Väldigt? För mej blev den max 35 grader. Väldigt är när man bränner sej.

Någon som vet när Macoteket börjar leverera dessa sweeeties?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-24 17:19

Hur kommer det sig att du är "Banned" bigmac?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Hur kommer det sig att du är "Banned" bigmac?

Eftersom "banned" bl a innebär att han inte kan skriva inlägg, så svarar jag.

Orsaken är enkel. bigmac betedde sig mycket nedlåtande och var direkt oförskämd i sitt sätt att skriva. Trots försök att lugna honom fortsatte diskussionerna. Hans konto är avstängt tillsvidare. Läs mer här.

Låt nu inte detta förstöra denna tråd, fortsätt prata om iSight!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-24 20:04

Aha!
Det var så enkelt alltså.
Jag måste ha missat de där "heta" diskussionerna totalt.
Kanske ingen förlust...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Nilsson
Man kan ju redan lägga till ICQ-användare i iChat genom att fuska lite så stöd för ICQ borde ju komma. (Kanske med den skarpa versionen?)

Funkar iSight med Marratech?

iSight fungerar fint med Marratech...Har precis provkört!

http://www.marratech.com/mac/

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-13 10:13

Jag blev mäkta förvånad och imponerad när jag upptäckte att iSighten och iChatAV visar användarens bild spegelvänt men mottagaren ser bilden rätt. Precis som det ska vara!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-14 01:30

Kan ha med att jag sovit vääldigt lite och arbetat för mycket... men varför vill man se sig själv spegelvänt?

Märkte också att iChat spegelvände, men förstod inte fördelen i det hela

  • Medlem
  • 2003-08-14 02:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av ivar
Kan ha med att jag sovit vääldigt lite och arbetat för mycket... men varför vill man se sig själv spegelvänt?

Märkte också att iChat spegelvände, men förstod inte fördelen i det hela

För att bilden av dig ska bli rätt, dvs som om den lilla bilden på dig själv (den stora bilden är personen du snackar med) vore en spegel!

  • Oregistrerad
  • 2003-08-14 03:20

Humm.. man får väl hoppas att de delar ut några tusen till på keynoten i paris.... :rolleyes:

Jag köpte en iSight i Paris - ojoj vad kul det är. Köper en till på måndag till flickvännen...

Och idag lånar jag hem kontorets för att visa min flickvän varför vi ska ha en.

Hoppas det fungerar kolockrent mot Italien ikväll då köper vi en på en gång.

Jag åker och köper en till iSight på InLife om fem minuter - ska videochatta med flickvännen ikväll för att se om det kan vara något (vi bor ju 7 mil ifrån varandra).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-09-22 23:45

Sitter i USA och snackar med familjen hemma över iChat AV och iSight. Fungerar riktigt bra, inte mycket släp.

Citat:

Skrevs ursprungligen av bigmac
<br>
Utvecklarna jobbar med en uppdaterad version av iChat - och Steve Jobs konstaterar att det befintliga utbudet av webcams är under all kritik - "piece of crap" på ren svenska. Att rekomendera användarna en iBot vore ett skämt under hans värdighet.

Steve Jobs säger att iBot är skräp, men vad säger 99mac.com som är oberoende testare/granskare? Själv innehar jag en iBot som jag inte tycker är skräp, och vore då intresserad av att veta hur iSight står sig i jämförelse. Har ni haft någon möjlighet att jämföra? Om inte, så bör ni inte okritiskt vidarebefordra åsikter av egenintresse från Apple.

Nackdelen med iBot är dock att den saknar mikrofon utan har ett headset av dålig kvalitet (i Pro-versionen). IBot har också en klumpig hållare som ej funkar på platta skärmar. Men bildkvaliteten är helt ok.

Senast redigerat 2003-10-20 18:07

Jag har provat OphoneX men får det inte att fungera, läst febrilt i manualen utan att bli klokare. Tycker att jag gör så som det står. Mottagaren kör netmeeting. Tacksam för tips

Även om lök är gott så ska man (traditionellt, förr när lax var en sann lyxvara) inte ha lök på den...;)

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-22 20:39

Det beror väl på hur långt tillbaks man ser i tiden. För det har ju funnits tider då lax varit vardagsmat. Tider då det var något festligt förknippat med att inte äta lax =).

Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Det beror väl på hur långt tillbaks man ser i tiden. För det har ju funnits tider då lax varit vardagsmat. Tider då det var något festligt förknippat med att inte äta lax =).

NU har jag spårat ur: Jag ser franför mig Dan Akroyd i vita platåsko och tomtedräkt och en laxsida instoppad i rocken, från filmen Ombytta Roller.

Vi har problem att få det hela att lira. Vi kan chata men inte köra ljud och bild. Mottagaren svarar men jag får med. att han inte svart. Någon som vet nått?

Det är nog ett brandväggsproblem. Jag hade samma problem men öppnade upp de portar som Ichat ville ha för att kunna köra AV.

  • Medlem
  • 2004-09-28 16:13

Låter verkligen fint det här

  • Oregistrerad
  • 2006-05-26 11:26

någon som vet om den fungerar i adium ?

Ursprungligen av sebbe84:

någon som vet om den fungerar i adium ?

Adium = NEJ

aMSN = JA

Mercury = JA

aMSN och Mercury är de enda MSN-program för Mac som i dagsläget stöder webcam.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-26 11:30

Adium stödjer inte videochat... Vill du använda kameran med MSN eller? Finns flera trådar om det...

  • Medlem
  • 2006-05-26 15:00

...och båda är ungefär lika "bra" eller? =/

/Fredrik

Bevaka tråden