Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När levereras första iBook G4??

Tråden skapades och har fått 95 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2003-10-29 21:37

Beställde genast via AppleStore......men inget händer med leveransstatusen ?

/tc:confused:

  • Oregistrerad
  • 2003-10-30 11:51

Beställde den 28/10, nu står det "Being Assembled"

  • Oregistrerad
  • 2003-10-30 13:38

Hej..

Jag beställde min 12" iBook G4/800 med 60GB disk och AE den 22/10 och den skeppades 29/10 från Taipei, borde anläda vilken dag som helst..
---
/Samuel

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2003-10-30 14:17

Idag har även min iBook nått stadiet "Being assembled"

/tc

  • Oregistrerad
  • 2003-10-30 14:35

Jag har hört att Panther som följer med iBook g4 bara passar till den, är det nån som vet mer om detta?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2003-10-30 15:14

Åtminstone har det varit så med tidigare med OS levererade med maskiner. Tror aldrig man har fått en skiva med endast operativsystemet på, utan istället en skiva med t ex Ibook Install, vilken varit maskinspecifik.

/tc

  • Oregistrerad
  • 2003-10-30 15:36

Fasen, då måste man ju köpa till ett nytt OS X om man t.ex. vill ha ett på sin iMac...

  • Medlem
  • 2003-10-30 17:41

Det är inte alltid det är så. Ofta så fungerar det att installera på andra maskiner.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-31 09:26

Nu står det "Shipped" (steg 4) på min iBook order, bestäld 28/10. Sedan står det också "no items shipped" under just iBook specificationen som jag beställt....

Apple Hardware Test brukar vara helt låst till modellen, men de senaste åren/systemversionerna har man kunnat installera t.ex iBook-jaguaren på en dubbelpropp G4. [har jag hört - har inte gjort nåt, nääärå]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-31 10:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av ThomasC
Åtminstone har det varit så med tidigare med OS levererade med maskiner. Tror aldrig man har fått en skiva med endast operativsystemet på, utan istället en skiva med t ex Ibook Install, vilken varit maskinspecifik.

/tc

Det gällde väl bara OS innan system 10? Man har inte heller längre olika språk- eller ROMversioner på datorerna vad jag förstår. Samma system gäller för alla datorer oavsett inköpsland, modell och språkversion. Rätta mig om jag har fel...

  • Oregistrerad
  • 2003-10-31 10:33

Det låter som det är värt att avvakta och prova innan man rusar i väg och köper Panther... För mig var det i alla fall ett incitament att köpa iBooken med Panther, och då spara in uppgraderingen till iMacen...

Min PB kom precis. Hur är det med batteriet?

Hur lång tid tar det att ladda och är det okej att dra ur datorn sen?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2003-11-03 16:41

Ni ligger även min under beteckningen "shipped"

  • Oregistrerad
  • 2003-11-05 10:23

Någon som vet vad som händer efter shipped (steg 4)? På min status står det ju "No Items shipped" under produkterna jag beställt...

Nån som fått en iBook G4 än? Lika tyst som förut? Om man inkluderat Bluetooth, sitter det nån pryl/antenn på utsidan av datorn? Det var ju diskussion om just detta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-05 17:55

min iBook med AE, BT och 60GB hårddisk beställdes den 22e. Den 29e var den klar för att skickas från Taipei, TW. Den 30e skickades den, den 3e fick jag ett meddelande om att den var framme i Luxemburg. Idag fick jag reda på att den var i Holland...

Så det tar en bra stund till innan den är framme gissar ja..

/Tomas

  • Oregistrerad
  • 2003-11-06 15:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av trissen
[B]min iBook med AE, BT och 60GB hårddisk beställdes den 22e. Den 29e var den klar för att skickas från Taipei, TW. Den 30e skickades den, den 3e fick jag ett meddelande om att den var framme i Luxemburg. Idag fick jag reda på att den var i Holland...

Så det tar en bra stund till innan den är framme gissar ja..

Verkar så ja, min maskin(12" iBook G4/800,60GB disk + AE) har vart i luxemburg sen den 3:e(Beställde 22:e, den lämnade fabriken 29:e, Taipei den 30:e anlände i Luxemburg 3:e).

Apples val av logistik partners är under all kritik.
För mig som kund ser det ut som att paketet nu stått stilla i en hel vecka i nån skumm lagerlokal...
---
/Samuel

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2003-11-06 21:07

"Dear Applestore Customer,

Thank you for your recent Applestore order.

We are happy to advise you that your order is now in transit. Unfortunately
we are experiencing a small delay of approximately 4-5 working days ( in
addition to our original quote of 3-5 working days) on this shipment.

We apologise for any inconvenience caused and endeavour to deliver your order
as soon as possible.

Kind regards,
Applestore"

Man blir bara sååå j-a trött!! Skärpning nu för sjutton!!

  • Oregistrerad
  • 2003-11-06 21:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av ThomasC

Man blir bara sååå j-a trött!! Skärpning nu för sjutton!!

Amen to that! Jag fick ett liknande mail 29/10..
---
/Samuel

Apple borde faktiskt sluta med att lansera datorer & prylar innan dom faktiskt kan leverera.. Har ju vart samma problem på varje stor release de senaste året... skämms!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-07 11:19

Min iBook G4 är var i morse i Örebro, så jag bör få den idag...

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-11-07 11:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av trissen
Min iBook G4 är var i morse i Örebro, så jag bör få den idag...

Va fint, då kommer jag över med min iBook G3 så kan vi jämföra. Bjuder du på fika?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-07 12:35
Citat:

Skrevs ursprungligen av Samu
Verkar så ja, min maskin(12" iBook G4/800,60GB disk + AE) har vart i luxemburg sen den 3:e(Beställde 22:e, den lämnade fabriken 29:e, Taipei den 30:e anlände i Luxemburg 3:e).

Apples val av logistik partners är under all kritik.
För mig som kund ser det ut som att paketet nu stått stilla i en hel vecka i nån skumm lagerlokal...
---
/Samuel

Samma här: beställde mån 27/10 och fick besked att iBooken skulle skeppas 30/10 och gladde mig stort hur fort allting gick...
Tills Kuhne & Nagel tog över leveransen. Snigelavfärd från Taipei 3 dagar senare och först den 6/11 lämnade den Luxemburg. På väg vart?

Citat:

Skrevs ursprungligen av trissen
Min iBook G4 är var i morse i Örebro, så jag bör få den idag...

Var det "direkt" från Holland?

Samtidigt är det inte svårt att inse att skall det vara lite ekonomi i frakten, så kan man inte lyfta ett plan tvärs över hela jorden bara för en liten iBooks skull. det krävs nog lite logistisk planering som tar lite tid.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-07 12:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av pichia
[B
Var det "direkt" från Holland?

[/B]

Den gick från Taipei --> Luxembourg --> Duiven (Genom tullen i Holland) --> Eindhoven....sen nästa grej som rapporteras är Örebro.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-07 13:39

gissa vem som knackade på dörren om inte en kille från TNT...

  • Oregistrerad
  • 2003-11-07 14:04

Låt mig gissa att du är extremt olycklig för tillfället.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-07 14:10

jepp, livet är ett helvete..

  • Oregistrerad
  • 2003-11-07 14:18

Trissen!!!

Nu är det dax att vara rask!
Gör en snabb utvärdering av din nya tingest och berätta om dina första intryck (senast ikväll ska det vara klart).

Sedan kan du börja fundera på ett lite mer uttömmande test!

...man är ju nästan omänskligt köpsugen!:D

Citat:

Skrevs ursprungligen av trissen
Den gick från Taipei --> Luxembourg --> Duiven (Genom tullen i Holland) --> Eindhoven....sen nästa grej som rapporteras är Örebro.

Jag beställde 28.10 en Powerbook G4 12" som var "shipped" 31.10 åkte åkte från Taivan 4.11 den kom till Luxenburg 6.11 (kl. 09.02) Åkte från Luxenburg 18.30 samma dag.........

Updaterad 8 november kl 14.00 finsk tid:
Men nu vet jag inte var paketet finns för tillfället! (det står departed från Luxenburg ännu....)

Jag lär nog inte få nåt förrän nästa vecka verkar det som....

Senast redigerat 2003-11-08 10:44
Bevaka tråden