Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tabeller och kolumner Safari/Mozilla/IE

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

har en sida med 3 columner, se bifogad fil.

När jag centrerar logotypen i kolumn 1 och bilderna i kolumn 3 så visas dessa korrekt centrerade i Safari och Mozilla(Camino), även i IE5.2.3 (Mac)

Tittar jag på dom med IE 5 eller 6 på Windows visas logo och bilder vänsterjusterade..

Har provat både med vanlig <center> och med <p align=center">

Några ideer?

Och att centrera hela cellen är inte aktuellt?

mjo, men ja tror inte de funkar ändå... valign="center" i td-taggen gör ingen skillnad på windwos.. :/

Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan S
mjo, men ja tror inte de funkar ändå... valign="center" i td-taggen gör ingen skillnad på windwos.. :/

Det ska vara align="center" för horisontell centrering och valign="middle" för vertikal centrering i en tabellcell.

hrm.. kommit lite närmare.. kolumn 3 är nu centrerad.. men i 1 så verkar det inte gå.. den är delad på 2st rows, endast den översta med logotypen skall vara centrerad.. align="center" funkar på Mac med alla browsers.. ej i windows... *suck*

asså... må så vara att jag är korkad och kass på html, men detta tar ju priset..

Om jag vill göra min 3coulumn sida, med 2 st 1px celler com "avgränsare" dessa med en bild i bakrunden, bör då inte det gå att göra alla tabeller 100% höga, och de 2 "avgränsarcellerna" 100% höga?

I mitt fall slutar ett väldigt enkelt exempel med en kanske 15 px hög avvränsare... trots detta inte är specat nån stans.. allt ska va 100%

*slita hår, och gråta blod*

tur klockan är dax för kaffe och kaka, annars skulle ja nog springa med huvet före in i betongen..

typ denna kåden, varför blir den bara ca 10px hög?

<table width="40%" height="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
  
  <tr>
    <td width="100%" height="100%" valign="top" bgcolor="#999999"> </td>
    <td width="1" height="100%" valign="top" background="images/streck.gif"> </td>
  </tr>
  </table>

För att höjd = 100 procent inte fungerar speciellt bra helt enkelt? (Så var det i alla fall förut)

ie är ju buggigast av de buggiga.. prova å gör lite research på dhtml med div-taggar och css. kan funka, men jag lovar inget

1
Bevaka tråden