Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SAAB + iBook = iCar

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En kille i Californien har byggt ihop en SAAB och en iBook till något han kallar för iCar:

iCar Home

Såhär här kan det se ut:

  • Oregistrerad
  • 2003-10-29 16:25

iSkallt...

EL-tejpen är datasnubbens bästa vän

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-04 13:26

Vojne. Lägger snart upp nåra bilder o filmer på den nästan lika feta ihopbygget av en röd Poschje TURBO ...diesel och en PB15"!!!

  • Oregistrerad
  • 2003-11-07 15:14

Mums.. ska man göra lika samma.. fast med en cykel? *har juhe ingen bil*

  • Medlem
  • 2003-11-07 16:47

Men borde det inte duga med en iPod?
Liksom lite enklare...?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-07 16:57

Precis vad jag har haft i tankarna, men då med en extra, extern LCD/TFT-skärm av mindre modell med stöd för VGA i åtminståne 640*480 punkter..

Några tips?

  • Medlem
  • 2003-11-07 22:11

Om det fanns straff för dålig design skulle den här iCar-killen sitta inne på livstid.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-07 22:44

Sheesus! Två våldtäkter i ett slag.

Men iofs, under körning och mörker (så man inte ser skavankerna) kan det ju vara trevligt med skärmen där, lite hitech sådär.

Inte bara flöjtigt utan fan det fulaste jag sett (slår nästan iPod-jukeboxen)

De har inte dödsstraff i den delstaten väl? I så fall ligger han illa till...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-07 23:52

Fyfasiken! Det var ingen vacker syn. Då är det ju lika bra med en 40GB ipod och en gräslig kasett-3.5stereo adapter instucken i bilstereon. Huh!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-09 22:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Fyfasiken! Det var ingen vacker syn. Då är det ju lika bra med en 40GB ipod och en gräslig kasett-3.5stereo adapter instucken i bilstereon. Huh!

Men halåå! Bakåtsträvare
Du förstår ju inte att: Om man kan göra det mer tekniskt komplex så ska man göra det.

Och om jag inte minns fel så ger kassett-adaptern enbart mono-ljud...

Ska lägga upp bilder på Alu15+Bil så fort Apple ger tebax min PB med NY fin (hopppas) skärm.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-09 22:26

Nae, det finns kasettadapters som ger stereo. Annars går det ju utmärkt att koppla ipoden mot ingången för CD-växlare eller liknande.

  • Medlem
  • 2003-11-13 01:51

Hehe snyggt
Vill ha en iCykel

  • Medlem
  • London
  • 2003-11-13 04:59

Jag gillar att han har använt sig av sånna plaströr som man har till poolen... Det ger det liksom en sån där billig känsla, helt i motsats till bilen han kör.

Jäkla knäppskalle...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-13 14:21

Oj! Nu kikade jag på de övriga bilderna. Vilken förstörelse! Bildkvaliten på skärmen såg ju ut som knäckebröd. Den där stackars bärbara macen såg inte ut att trivas i handskfacket heller.

Det finns ju för övrigt lösa TFT skärmar för liknande montage att köpa. Då hade han sluppit förstöra den där stackars datorn på kuppen.

Jag har en kompis som satte in en 12" TFT i sin Audi och körde GPS navigering från en bärbar dator i handskfacket. Det känns lite mer meningsfullt än iTunes.

En snyggt installerad skärm och en intakt PB kopplad till den, med möjlighet till DVD uppspelning och GPS navigering. Det vore en vettigare grej.

1
Bevaka tråden