Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag postar detta inlägg i någon annans konto!!!

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-10-27 09:56

Jag postar detta inlägg i någon annans konto! Vet inte hur det gick till, denna dator har inte ens varit inloggad med mitt vanliga login på 99mac. Ingen annan har tillgång till datorn. Helskumt eller heldumt?

Mvh ••• ? •••

Edit: Jag behövde inte ens logga in, det var så att säga klart att köra.

Va? Låter helt otroligt för att inte säga omöjligt.

Hmm. Varifrån ansluter du? Delar du IP med andra datorer på samma nätverk?

Hmm. Är det vår webbcache som ställer till detta?

  • Medlem
  • 2003-10-27 10:02

Jo jag har andra datorer på mitt egna nätverk. Vilka uppgifter behöver du?

Webbcache avstängd!

  • Oregistrerad
  • 2003-10-27 10:07

Postar nu från mitt vanliga konto. Behöver du fler uppgifter från mig så hör av dig via PM.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-27 10:21

Spooky...

  • Oregistrerad
  • 2003-10-29 14:08

Jag postar också med annans konto!!!!

Riktigt spooky...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-29 14:14

Detta postar jag med mitt konto.
Precis som ••• ? ••• så behövde jag (naturligtvis) inte ens logga in.

Det är webbcachen som skapar detta problem. Jag vet faktiskt inte hur detta kan ske, jag måste gräva lite på nätet om detta. Återkommer! (webbcache återigen avstängd)

Kanske kör dessa problemanvändare via en proxyserver? Proxyservern exponerar samma IP mot 99mac och det gör att request från samma IP inom kort tid förvirrar 99mac som tror att det hör till samma session.

hmm, nyss när jag gick in på 99mac var jag inloggad som Jerry Boman(absolut ingen aning om vem det är), hade dock inga rättigheter att göra inlägg. Sen loggade jag ut (fungerade först efter några försök) och loggade in med min egen användare.

Jag blir inte inloggad som någon annan, men efter det att jag loggat in finns inloggningsrutorna kvar som om jag inte är inloggad. Har trots det rättigheter att posta etc. Jag har testat att radera 99mac-cookisarna, men det förändrar inget...

  • Oregistrerad
  • 2003-10-30 09:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av joyofsound
hmm, nyss när jag gick in på 99mac var jag inloggad som Jerry Boman(absolut ingen aning om vem det är), hade dock inga rättigheter att göra inlägg. Sen loggade jag ut (fungerade först efter några försök) och loggade in med min egen användare.

JAG har varit Jerry Boman tills nyss också.:eek:

Uppdatering: såg tråden om nya domänen nu, kunde dock inte logga ut eftersom inloggningsfälten låg kvar. Att försöka logga in igen funkade inte heller eftersom logga in-knappen tydligen länkar till 99mac.com.

Detvar först när jag försökte posta i en tråd som jag fick en inloggningsruta som funkade. Nu är allt som vanligt igen...

  • Oregistrerad
  • 2003-10-30 09:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av joyofsound
hmm, nyss när jag gick in på 99mac var jag inloggad som Jerry Boman(absolut ingen aning om vem det är)

Lite kul att det inte finns någon medlem som heter Jerry Boman på 99mac. Inte som inloggningsnamn iaf.
Men jag känner en Jerry Boman. Sjukt!

Även jag var Jerry Boman igår och i morse. I Safari kunde jag inte logga ur. I Explorer fungerade detta. Provade allt möjligt men inget hjälpte. Nu helt plötsligt kunde jag logga ur och in som mig själv.

T-son

Detta är Martin Pettersson som nu på morgonen blev förvånad när han kunde skriva med någon helt annans login. Jag sitter på min ibook hemma och var inloggad som mig själv senast inatt!

Så...nu är jag tillbaka som mig själv igen...

Något är skumt med 99:an....

Detta är inte bra. Jag tror jag vet vad felet är nu - ska försöka hitta en lösning. Det är inte webbcachen utan felet sitter nog i att alla kommer ifrån samma IP nummer!

(brandväggen är gateway och servern sitter på ett svart nät med NAT)

Felet är nu borta.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-31 07:36

Är felet verkligen borta? Klockan 22.40 postades ett felaktigt inlägg i denna tråd.

Jag rensar cache ännu en gång.

Problematiken bestod i att vi använde reverse proxy (webbcache) som gjorde att forumet trodde att alla kom ifrån samma IP-nummer och ibland skickade den fel cache-hit till fel person. Nu är den funktionen avslagen. Det kan ha funnits filer kvar i cache, men den är nu helt tom och det ska ta mig tusan inte kunna hända igen.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-31 13:45

Jag snackade precis med Jerry Boman och han blev medlem här igår. Han har dock inte aktiverat sitt medlemsskap.
Men han känner sig förföljd=D

1
Bevaka tråden