Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra webbhotell m avancerade funktioner?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Letar för en kunds räkning efter ett bra webhotell med färdig butikslösning.

Kunden är grossist och behöver en lösenordsskyddad del där kundens kunder kan logga in och beställa sina produkter. Det behövs också sökfunktioner för att alla ska kunna söka efter vissa produkter, eller lista kategorier av produkter.

Allt måste gå att administrera/uppdatera enkelt och det måste finnas en bra dokumentation över funktionerna. Den som ska sköta siten har inga kunskaper vad gäller databaser eller webproduktion.

Allt måste naturligtvis kunna anpassas 100% grafiskt till kundens egen profil.

Webhotellet måste vara seriöst och ha bra support.

Finns det webhotell som uppfyller dessa krav? Nå'n som kan rekommendera något?

Du ska alltså inte ha någon mellanhand som bygger upp sidorna åt kunden utan kunden ska kunna bygga upp sidorna själva med alla avancerade funktioner?

I startskedet bygger vi siten med korrekt layout, navigering o.s.v. Se'n är det meningen att kunden ska kunna sköta enklare uppdateringar, korrigeringar mm.

Jag vet inte hur en webbutik funkar, men i en önskedröm skulle man t.ex. döpa bilder och textdokument med produkttexter till specifika namn och lägga på korrekt plats. Se'n skulle de dyka upp när någon söker efter just den produkten, eller produktkategorin.

Som sagt, jag vet inte hur webbutiker funkar. Finns det något system som funkar på ett liknande sätt som jag beskrivit, eller är jag ute och cyklar?

Aha, ja jag undrade mest om du hade tänkt dig programmera hela lösningen själv eller letade färdiga alternativ. Färdiga webbutiker finns, garanterat, men det är inget jag kan nåt som så jag har inga tips tyvärr.

Ofta så är administrationen webbaserad, dvs kunden loggar in med användarnamn och lösenord, sedan lägger hon/han till nya produkter genom att fylla i formulär. Bilder kan läggas till / skalas om och komprimeras automatiskt.

Det går visserligen att bygga en "bevakningsmapp", så att nya textfiler samt bilder läses in...

Om du vill veta mer, se på en demo får du gärna höra av dig..Sitter också i Nyköping.

Citat:

Skrevs ursprungligen av kaspar
I startskedet bygger vi siten med korrekt layout, navigering o.s.v. Se'n är det meningen att kunden ska kunna sköta enklare uppdateringar, korrigeringar mm.

Jag vet inte hur en webbutik funkar, men i en önskedröm skulle man t.ex. döpa bilder och textdokument med produkttexter till specifika namn och lägga på korrekt plats. Se'n skulle de dyka upp när någon söker efter just den produkten, eller produktkategorin.

Som sagt, jag vet inte hur webbutiker funkar. Finns det något system som funkar på ett liknande sätt som jag beskrivit, eller är jag ute och cyklar?

1
Bevaka tråden